Powiadom mnie o dostępności

Tłoki do PEUGEOT 508 II

3 produkty

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Nr art: ETEPM013000

Tłok ET ENGINETEAM PM013000

średnica cylindra [mm]: 85, sworzeń o śr. [mm]: 30, Wielkość kompresji [mm]: 46.6, długość t...
520,25 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Nr art: NUR8745300000

Tłok NÜRAL 87-453000-00

Wysokość [mm]: 50.13, średnica cylindra [mm]: 77, sworzeń o śr. [mm]: 20, Numer komponentu: 08-...
295,97 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Nr art: MAL013PI00155001

Tłok MAHLE 013 PI 00155 001

Długość [mm]: 59.94, średnica cylindra [mm]: 75.4, Artykuł uzupełniający / informacja uzupeł...
423,07 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do PEUGEOT

Tłok w samochodzie PEUGEOT 508 II – do czego służy?

Tłok to bardzo ważny element silnika spalinowego, który odpowiada za zamianę energii generowanej podczas procesów spalania na energię mechaniczną. Następnie jest ona przenoszona na sworzeń tłokowy i korbowód, gdzie zamieniana jest na siłę obrotową i transportowana dalej, na wał korbowy. Tłok w samochodzie PEUGEOT 508 II zazwyczaj wykonuje się ze stopu aluminiowo-krzemowego.

Jak działa tłok w autach PEUGEOT 508 II?

Zasada działania tłoka w samochodzie PEUGEOT 508 II jest stosunkowo prosta. Podczas pracy jednostki napędowej wykonuje on ruchy w górę i w dół. W zależności od pozycji, którą przyjmuje, pracuje ze zmienną szybkością – niekiedy ruchy te są bardzo powolne, a w momentach zwrotnych następuje dość duże przyspieszenie. Dzięki takim zmianom prędkości dochodzi do powstawania masowych sił bezwładności, które wraz z innymi siłami tworzą siłę wypadkową oddziałującą na tłok.

Tłok w samochodzie PEUGEOT 508 II – najczęstsze uszkodzenia

Tłok w samochodzie PEUGEOT 508 II może ulec różnym awariom. Najczęściej pojawiającym się problemem jest zerwanie paska rozrządu, jednak czasami dochodzi również do uszkodzenia głowicy silnika lub współpracującego z tłokiem korbowodu. Awaria tłoka może nastąpić także w momencie, gdy dojdzie do nagłego wzrostu temperatury silnika oraz ciśnienia wewnątrz cylindra. W takich sytuacjach niekiedy niezbędna będzie naprawa lub wymiana.