Powiadom mnie o dostępności

Tłoki do PEUGEOT EXPERT I

3 produkty

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Nr art: NUR8715200710

Tłok NÜRAL 87-152007-10

Długość [mm]: 84.3, średnica cylindra [mm]: 83.5, sworzeń o śr. [mm]: 25, Numer komponentu: 08...
212,40 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Nr art: MAL0392401

Tłok MAHLE 039 24 01

Długość [mm]: 84.3, średnica cylindra [mm]: 83.5, Artykuł uzupełniający / informacja uzupełn...
226,04 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Nr art: MAL0400101

Tłok MAHLE 040 01 01

Długość [mm]: 78, średnica cylindra [mm]: 82.8, Artykuł uzupełniający / informacja uzupełnia...
213,95 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do PEUGEOT

Tłok w samochodzie PEUGEOT EXPERT I – do czego służy?

Tłok to bardzo ważny element silnika spalinowego, który odpowiada za zamianę energii generowanej podczas procesów spalania na energię mechaniczną. Następnie jest ona przenoszona na sworzeń tłokowy i korbowód, gdzie zamieniana jest na siłę obrotową i transportowana dalej, na wał korbowy. Tłok w samochodzie PEUGEOT EXPERT I zazwyczaj wykonuje się ze stopu aluminiowo-krzemowego.

Jak działa tłok w autach PEUGEOT EXPERT I?

Zasada działania tłoka w samochodzie PEUGEOT EXPERT I jest stosunkowo prosta. Podczas pracy jednostki napędowej wykonuje on ruchy w górę i w dół. W zależności od pozycji, którą przyjmuje, pracuje ze zmienną szybkością – niekiedy ruchy te są bardzo powolne, a w momentach zwrotnych następuje dość duże przyspieszenie. Dzięki takim zmianom prędkości dochodzi do powstawania masowych sił bezwładności, które wraz z innymi siłami tworzą siłę wypadkową oddziałującą na tłok.

Tłok w samochodzie PEUGEOT EXPERT I – najczęstsze uszkodzenia

Tłok w samochodzie PEUGEOT EXPERT I może ulec różnym awariom. Najczęściej pojawiającym się problemem jest zerwanie paska rozrządu, jednak czasami dochodzi również do uszkodzenia głowicy silnika lub współpracującego z tłokiem korbowodu. Awaria tłoka może nastąpić także w momencie, gdy dojdzie do nagłego wzrostu temperatury silnika oraz ciśnienia wewnątrz cylindra. W takich sytuacjach niekiedy niezbędna będzie naprawa lub wymiana.