9 produktów
Wybierz auto
Producenci
051540660600
Długość [mm]: 73.5
Otwór o śr [mm]: 82
Rozwiń więcej danych
427,89
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
427,89
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAL0101502
Długość [mm]: 72.5
Średnica cylindra [mm]: 82.6
Rozwiń więcej danych
332,32
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
332,32
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAL0101501
Długość [mm]: 72.5
Średnica cylindra [mm]: 82.4
Rozwiń więcej danych
454,21
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
454,21
zł/szt.
Darmowa dostawa
04760101500
Długość [mm]: 72.5
Średnica cylindra [mm]: 82
Rozwiń więcej danych
420,80
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
420,80
zł/szt.
Darmowa dostawa
051599741610
Długość [mm]: 44.7
Otwór o śr [mm]: 81
Rozwiń więcej danych
240,40
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
240,40
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
051599741601
Długość [mm]: 44.7
Otwór o śr [mm]: 80.5
Rozwiń więcej danych
262,60
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
262,60
zł/szt.
Darmowa dostawa
NUR8712400030
Długość [mm]: 72.5
Średnica cylindra [mm]: 82
Rozwiń więcej danych
378,06
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
378,06
zł/szt.
Darmowa dostawa
NUR8714120700
Długość [mm]: 44.7
Średnica cylindra [mm]: 81
Rozwiń więcej danych
238,39
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
238,39
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NUR8714120000
Długość [mm]: 44.7
Średnica cylindra [mm]: 80.5
Rozwiń więcej danych
209,06
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
209,06
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Tłok to bardzo ważny element silnika spalinowego, który odpowiada za zamianę energii generowanej podczas procesów spalania na energię mechaniczną. Następnie jest ona przenoszona na sworzeń tłokowy i korbowód, gdzie zamieniana jest na siłę obrotową i transportowana dalej, na wał korbowy. Tłok w samochodzie SAAB 9-3 II zazwyczaj wykonuje się ze stopu aluminiowo-krzemowego.
Zasada działania tłoka w samochodzie SAAB 9-3 II jest stosunkowo prosta. Podczas pracy jednostki napędowej wykonuje on ruchy w górę i w dół. W zależności od pozycji, którą przyjmuje, pracuje ze zmienną szybkością – niekiedy ruchy te są bardzo powolne, a w momentach zwrotnych następuje dość duże przyspieszenie. Dzięki takim zmianom prędkości dochodzi do powstawania masowych sił bezwładności, które wraz z innymi siłami tworzą siłę wypadkową oddziałującą na tłok.
Tłok w samochodzie SAAB 9-3 II może ulec różnym awariom. Najczęściej pojawiającym się problemem jest zerwanie paska rozrządu, jednak czasami dochodzi również do uszkodzenia głowicy silnika lub współpracującego z tłokiem korbowodu. Awaria tłoka może nastąpić także w momencie, gdy dojdzie do nagłego wzrostu temperatury silnika oraz ciśnienia wewnątrz cylindra. W takich sytuacjach niekiedy niezbędna będzie naprawa lub wymiana.