6 produktów
Wybierz auto
NIS93131
Rodzaj urządzenia ładującego: Turbosprężarka
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: Z uszczelnieniami
Rozwiń więcej danych
1 773,75
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 21.01
1 773,75
zł/szt.
Darmowa dostawa
NIS93082
Rodzaj urządzenia ładującego: Turbosprężarka
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: Z uszczelnieniami
Rozwiń więcej danych
1 771,33
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 21.01
1 771,33
zł/szt.
Darmowa dostawa
0400807101002500
Rodzaj urządzenia ładującego: Turbo
1 827,85
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
1 827,85
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYECDPL000
Opcja wyposażenia: --first fit--
Tryb pracy: Sterowany podciśnieniem
Rozwiń więcej danych
93,78
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 21.01
93,78
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
JPG1217401000
Rodzaj urządzenia ładującego: Turbosprężarka
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: Zawiera komplet uszczelek
1 517,29
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
1 517,29
zł/szt.
Darmowa dostawa
NIS93239
Rodzaj urządzenia ładującego: Turbosprężarka
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: Z uszczelnieniami
Rozwiń więcej danych
1 674,94
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 21.01
1 674,94
zł/szt.
Darmowa dostawa
Zadaniem turbosprężarki w układzie dolotowym samochodu SAAB 9-3 II jest sprężanie powietrza trafiającego do komory spalania. Dzięki temu zwiększa się ilość wtłaczanego powietrza, co pozwala uzyskać większą moc jednostki. Większa masa powietrza pozwala spalić większą dawkę paliwa, przy zachowaniu optymalnych proporcji mieszanki, co przekłada się na lepsze osiągi.
Najczęstszą przyczyną awarii turbosprężarki w samochodach SAAB 9-3 II jest nieodpowiednie smarowanie, wywołane zbyt niskim poziomem oleju. Na skuteczność smarowania wpływa również niska jakość oleju. Powodem usterki może być również nieszczelność, która powoduje przedostawanie się oleju do komory spalania. Przez nieszczelność do turbosprężarki mogą przedostawać się również spaliny, które w normalnych warunkach służą do jej napędzania. Mechaniczne uszkodzenia turbosprężarki mogą być spowodowane zanieczyszczeniami, które przedostały się do układu dolotowego.
Uszkodzona turbosprężarka może nie wkręcać się na wystarczająco szybkie obroty, przez co osiągi samochodu są wyraźnie obniżone. W wielu przypadkach awarii turbosprężarki w samochodach SAAB 9-3 II towarzyszy intensywne dymienie z rury wydechowej. Specyficzne zabarwienie spalin jest wynikiem zbyt bogatej mieszanki, która nie spala się prawidłowo. O awarii turbosprężarki może informować również kontrolka „check engine” widoczna na desce rozdzielczej samochodu SAAB 9-3 II.