19 produktów
Wybierz auto
Nr art: MAX210297
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: 046312610
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: FASFT80147
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 042870145
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 042870011
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 046312612
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 0479300541
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: CALOS3523
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: CALOS3582
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: CALOS3584
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: ERR330028
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 05261800011
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 0396SW90033
Dostawa na czwartek, 4 lipca
Nr art: VEMV25730002
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: CALOS3524
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 05261800147
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 05261800145
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: HEL6ZL003259711
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Podobnie jak w innych pojazdach z silnikami spalinowymi, w samochodzie FORD TRANSIT V czujnik ciśnienia oleju pełni kluczową funkcję. Mierzy on wartość ciśnienia, jaką nadaje środkowi smarnemu pompa olejowa. Ciśnienie to jest niezbędne do zapewnienia rozprowadzenia oleju po całym układzie wymagającym smarowania. Jeśli jest zbyt niskie (np. z powodu zbyt niskiego poziomu oleju silnikowego), może dojść do nieodwracalnego uszkodzenia silnika. Właśnie dlatego w takich sytuacjach czujnik ciśnienia oleju przekazuje do jednostki sterującej pojazdu informację, której skutkiem jest zapalenie się czerwonej kontrolki na desce rozdzielczej samochodu.
W porównaniu do innych elementów układu elektronicznego pojazdu, czujnik ciśnienia oleju montowany w samochodzie FORD TRANSIT V ma stosunkowo prostą budowę. Jest to zaledwie kilkucentymetrowy korpus z tworzywa połączony z metalowym gwintem. Zasada działania czujnika także jest prosta – mierzy on siłę, z jaką olej naciska na wewnętrzną membranę. Generuje to sygnały elektryczne, które są przesyłane do jednostki sterującej silnika za pomocą zintegrowanego przewodu.
Najczęściej spotykanym w samochodzie FORD TRANSIT V objawem awarii czujnika ciśnienia oleju jest brak gaśnięcia kontrolki ciśnienia oleju na desce rozdzielczej tuż po uruchomieniu pojazdu. Fakt ten może oczywiście sugerować rzeczywisty problem w układzie olejowym (np. krytycznie niski poziom oleju). Jeżeli jednak diagnostyka pojazdu nie wskazuje na występowanie takiego problemu, przyczyną może być uszkodzenie czujnika. Podejmowanie prób naprawy czujnika ciśnienia oleju nie jest zalecane – należy zastąpić go nowym elementem.