Powiadom mnie o dostępności

Czujniki ciśnienia oleju do SAAB 900 I

12 produktów

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

14,94

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: wt. 21.01

14,94

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Cisnienie załączania [bar]: 0.5

Ilość biegunów: 1

26,82

zł/szt.

Kraków: śr. 22.01

U ciebie: śr. 22.01

26,82

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Wymiar gwintu: M14x1,5 mm

Ciśnienie [bar] od: 0.29

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

20,83

zł/szt.

Kraków: śr. 22.01

U ciebie: śr. 22.01

20,83

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

35,52

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: wt. 21.01

35,52

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 44.8

Ciężar [kg]: 0.036

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

20,74

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: wt. 21.01

20,74

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

16,34

zł/szt.

Kraków: śr. 22.01

U ciebie: śr. 22.01

16,34

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Ciśnienie [bar]: 0.35

Wymiar gwintu: M14x1,5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

14,43

zł/szt.

Kraków: pt. 24.01

U ciebie: pt. 24.01

14,43

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Wymiar gwintu: M14x1,5

Cisnienie załączania [bar]: 0.35

15,31

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: wt. 21.01

15,31

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Wymiar gwintu: 1/4x18 nptf

Cisnienie załączania [bar]: 0.4

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

18,42

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: wt. 21.01

18,42

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

16,01

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: wt. 21.01

16,01

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Wymiar gwintu: M14x1.5

Cisnienie załączania [bar]: 0.4

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

14,45

zł/szt.

Kraków: pt. 24.01

U ciebie: pt. 24.01

14,45

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 44.8

Ciężar [kg]: 0.036

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

19,98

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: wt. 21.01

19,98

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do SAAB 900 I

Czujnik ciśnienia oleju w samochodzie SAAB 900 I

Podobnie jak w innych pojazdach z silnikami spalinowymi, w samochodzie SAAB 900 I czujnik ciśnienia oleju pełni kluczową funkcję. Mierzy on wartość ciśnienia, jaką nadaje środkowi smarnemu pompa olejowa. Ciśnienie to jest niezbędne do zapewnienia rozprowadzenia oleju po całym układzie wymagającym smarowania. Jeśli jest zbyt niskie (np. z powodu zbyt niskiego poziomu oleju silnikowego), może dojść do nieodwracalnego uszkodzenia silnika. Właśnie dlatego w takich sytuacjach czujnik ciśnienia oleju przekazuje do jednostki sterującej pojazdu informację, której skutkiem jest zapalenie się czerwonej kontrolki na desce rozdzielczej samochodu.

Zasada działania czujnika ciśnienia oleju w samochodzie SAAB 900 I

W porównaniu do innych elementów układu elektronicznego pojazdu, czujnik ciśnienia oleju montowany w samochodzie SAAB 900 I ma stosunkowo prostą budowę. Jest to zaledwie kilkucentymetrowy korpus z tworzywa połączony z metalowym gwintem. Zasada działania czujnika także jest prosta – mierzy on siłę, z jaką olej naciska na wewnętrzną membranę. Generuje to sygnały elektryczne, które są przesyłane do jednostki sterującej silnika za pomocą zintegrowanego przewodu.

SAAB 900 I – objawy awarii czujnika ciśnienia oleju

Najczęściej spotykanym w samochodzie SAAB 900 I objawem awarii czujnika ciśnienia oleju jest brak gaśnięcia kontrolki ciśnienia oleju na desce rozdzielczej tuż po uruchomieniu pojazdu. Fakt ten może oczywiście sugerować rzeczywisty problem w układzie olejowym (np. krytycznie niski poziom oleju). Jeżeli jednak diagnostyka pojazdu nie wskazuje na występowanie takiego problemu, przyczyną może być uszkodzenie czujnika. Podejmowanie prób naprawy czujnika ciśnienia oleju nie jest zalecane – należy zastąpić go nowym elementem.