Powiadom mnie o dostępności

Czujniki ciśnienia oleju do SAAB 900 II

18 produktów

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Ilość połączeń: 1
16,38 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
14,58 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wymiar gwintu: M 14x1,5, Cisnienie załączania [bar]: 0.3, Kolor obudowy: czarny
16,34 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Ciśnienie [bar]: 0.5, Wymiar gwintu: M14x1,5, Rozmiar klucza: 24
15,19 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Ciśnienie [bar]: 0.35, Wymiar gwintu: M14x1,5, Rozmiar klucza: 21
14,41 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Długość [mm]: 44.8, Ciężar [kg]: 0.036, Gwint zewn. [mm]: M14 x 1,5, Rozmiar klucza: 24, średn...
20,74 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wymiar gwintu: M14x1.5
21,21 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wymiar gwintu: M14 X 1.5, M14X1.5, M14x1.5, Cisnienie załączania [bar]: 0.3, Kolor: czarny, Iloś�...
17,02 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Długość [mm]: 44.8, Ciężar [kg]: 0.036, Gwint zewn. [mm]: M14 x 1,5, Rozmiar klucza: 24, średn...
19,98 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Ciśnienie [bar]: 0.5, Wymiar gwintu: M14x1,5, Rozmiar klucza: 24 MM
14,68 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wymiar gwintu: M14x1.5, Cisnienie załączania [bar]: 0.6, Funkcja przełączania: Zestyk rozwierny
20,21 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Kolor: czarny
15,79 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wymiar gwintu: M14x1.5, Cisnienie załączania [bar]: 0.4, Funkcja przełączania: Zestyk rozwierny
14,45 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wymiar gwintu: M14x1.5
21,65 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Długość [mm]: 51, Ciężar [kg]: 0.043, Gwint zewn. [mm]: M14 x 1,5, Rozmiar klucza: 24, średnic...
17,02 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Długość [mm]: 51, Ciężar [kg]: 0.043, Gwint zewn. [mm]: M14 x 1,5, Rozmiar klucza: 24, średnic...
17,58 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wymiar gwintu: M 14x1,5, Kolor obudowy: czarny
19,81 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wymiar gwintu: M14x1,5, Cisnienie załączania [bar]: 0.35
15,31 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do SAAB

Czujnik ciśnienia oleju w samochodzie SAAB 900 II

Podobnie jak w innych pojazdach z silnikami spalinowymi, w samochodzie SAAB 900 II czujnik ciśnienia oleju pełni kluczową funkcję. Mierzy on wartość ciśnienia, jaką nadaje środkowi smarnemu pompa olejowa. Ciśnienie to jest niezbędne do zapewnienia rozprowadzenia oleju po całym układzie wymagającym smarowania. Jeśli jest zbyt niskie (np. z powodu zbyt niskiego poziomu oleju silnikowego), może dojść do nieodwracalnego uszkodzenia silnika. Właśnie dlatego w takich sytuacjach czujnik ciśnienia oleju przekazuje do jednostki sterującej pojazdu informację, której skutkiem jest zapalenie się czerwonej kontrolki na desce rozdzielczej samochodu.

Zasada działania czujnika ciśnienia oleju w samochodzie SAAB 900 II

W porównaniu do innych elementów układu elektronicznego pojazdu, czujnik ciśnienia oleju montowany w samochodzie SAAB 900 II ma stosunkowo prostą budowę. Jest to zaledwie kilkucentymetrowy korpus z tworzywa połączony z metalowym gwintem. Zasada działania czujnika także jest prosta – mierzy on siłę, z jaką olej naciska na wewnętrzną membranę. Generuje to sygnały elektryczne, które są przesyłane do jednostki sterującej silnika za pomocą zintegrowanego przewodu.

SAAB 900 II – objawy awarii czujnika ciśnienia oleju

Najczęściej spotykanym w samochodzie SAAB 900 II objawem awarii czujnika ciśnienia oleju jest brak gaśnięcia kontrolki ciśnienia oleju na desce rozdzielczej tuż po uruchomieniu pojazdu. Fakt ten może oczywiście sugerować rzeczywisty problem w układzie olejowym (np. krytycznie niski poziom oleju). Jeżeli jednak diagnostyka pojazdu nie wskazuje na występowanie takiego problemu, przyczyną może być uszkodzenie czujnika. Podejmowanie prób naprawy czujnika ciśnienia oleju nie jest zalecane – należy zastąpić go nowym elementem.