4 produkty
Wybierz auto
NTYNZSPL002
Sprzęgło: Przebudowa z koła dwumasowego na koło jednomasowe
Wyposażenie sprzęgła: Clutch pressure plat, with clutch plate,, with flywheel,
Rozwiń więcej danych
835,61
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
835,61
zł/szt.
Darmowa dostawa
122,45
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
122,45
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MET2070005
Typ skrzyni biegów: F13 easytronic, f17 easytronic
Rodzaj skrzyni biegów: Dla manualnych skrzyń biegów, uruchamianych automatycznie
Rozwiń więcej danych
434,46
zł/szt.
Kraków: pon. 24.02
U ciebie: pon. 24.02
434,46
zł/szt.
Darmowa dostawa
MET2070003
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Pojazd z kierownicą po lewej /prawej stronie: Dla pojazdów z kierownicą z lewej / prawej strony
81,70
zł/szt.
Kraków: pon. 24.02
U ciebie: pon. 24.02
81,70
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
W samochodzie OPEL ZAFIRA zastosowano hydrauliczny układ sterowania sprzęgłem. Jego niezwykle istotnymi elementami są przewody sprzęgła. Sztywny przewód sprzęgła, odpowiedzialny jest za przenoszenie ciśnienia wygenerowanego przez pompę sprzęgła, po wciśnięciu przez kierowcę pedału, na wysprzęglik, którego zadaniem jest z kolei popchnięcie dźwigni wyłączającej sprzęgło. W samochodzie OPEL ZAFIRA zastosowano także elastyczny przewód hydrauliczny, którego funkcją jest dostarczanie płynu hydraulicznego do pompy sprzęgła, generującej ciśnienie w układzie.
W samochodzie OPEL ZAFIRA uszkodzenia przewodów sprzęgłowych najczęściej związane są z utratą ich szczelności, która może spowodować stopniowy lub nagły ubytek płynu hydraulicznego. Najczęściej uszkodzenia powodowane są tzw. zmęczeniem materiału – osłabieniem się struktury przewodu lub połączeń pomiędzy elementami układu sprzęgłowego.
Usterka przewodu elastycznego sprzęgła w samochodzie OPEL ZAFIRA zwykle związana jest z zauważalnym pogorszeniem się jakości pracy pedału sprzęgła. Jest on wyczuwalnie twardszy i trudniejszy do wciśnięcia. Poważne uszkodzenie przewodu sztywnego sprzęgła prowadzi zwykle do całkowitego uniemożliwienia zmiany biegów, gdyż do wysprzęglika nie dociera płyn hydrauliczny pod odpowiednim ciśnieniem, niezbędnym do umożliwienia wyłączenia sprzęgła.