Powiadom mnie o dostępności

Koła zamachowe i dwumasowe do FORD MONDEO III

16 produktów

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

średnica [mm]: 240
1 018,46 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Nr art: 0339415023810

Koło dwumasowe LUK 415 0238 10

Rodzaj skrzyni biegów: przekładnia mechaniczna, Wyposażenie pojazdu: dla pojazdów z manualną sk...
840,57 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Nr art: 0339415039710

Koło dwumasowe LUK 415 0397 10

Wyposażenie pojazdu: dla pojazdów z manualną skrzynią biegów, Artykuł uzupełniający / inform...
1 452,27 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
średnica [mm]: 240
510,72 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Nr art: 0339415017910

Koło dwumasowe LUK 415 0179 10

Rodzaj skrzyni biegów: przekładnia mechaniczna, Wyposażenie pojazdu: dla pojazdów z manualną sk...
822,72 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Nr art: 0339415042710

Koło dwumasowe LUK 415 0427 10

Wyposażenie pojazdu: dla pojazdów z manualną skrzynią biegów, Artykuł uzupełniający / inform...
1 335,11 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
średnica [mm]: 240
952,94 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
średnica [mm]: 240, Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: ze śrubami koła zamach...
1 191,49 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Kształt łba sruby / nakrętki: wewnętrzny Torx, Liczba śrub: 8
68,56 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Liczba śrub: 6
68,20 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Liczba śrub: 8
257,21 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Nr art: 0339415018110

Koło dwumasowe LUK 415 0181 10

Rodzaj skrzyni biegów: przekładnia mechaniczna, Wyposażenie pojazdu: dla pojazdów z manualną sk...
966,39 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Nr art: 0339415041210

Koło dwumasowe LUK 415 0412 10

Wyposażenie pojazdu: dla pojazdów z manualną skrzynią biegów, Artykuł uzupełniający / inform...
1 096,62 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Nr art: 0339415045910

Koło dwumasowe LUK 415 0459 10

Wyposażenie pojazdu: dla pojazdów z manualną skrzynią biegów, Artykuł uzupełniający / inform...
974,42 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Nr art: 0339415037810

Koło dwumasowe LUK 415 0378 10

Wyposażenie pojazdu: dla pojazdów z manualną skrzynią biegów, Artykuł uzupełniający / inform...
1 034,87 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Rodzaj skrzyni biegów: przekładnia mechaniczna, Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniaj�...
1 403,67 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do FORD

Koło dwumasowe FORD MONDEO III – redukcja drgań przy przenoszeniu momentu obrotowego

Koło dwumasowe to element układu napędowego samochodu FORD MONDEO III, który uczestniczy w przenoszeniu momentu obrotowego z silnika na skrzynię biegów, redukując przy tym drgania generowane w trakcie pracy jednostki napędowej. Koło dwumasowe to rodzaj koła zamachowego, składającego się z dwóch głównych elementów – masy pierwotnej oraz masy wtórnej, a także układu sprężyn pozwalających wytłumić drgania.

Awarie koła dwumasowego w samochodzie FORD MONDEO III

Zużywające się koło dwumasowe nie jest w stanie skutecznie wytłumić wibracji silnika. Dlatego podczas przyspieszania z niskich obrotów na wysokim biegu można wyczuć drgania przenoszące się na karoserię. Uszkodzone koło dwumasowe utrudnia także zmianę biegów. Przy awarii tego podzespołu słyszalne są również hałasy – stuki i piski występujące przy wciskaniu i puszczaniu sprzęgła, a także podczas uruchamiania i gaszenia jednostki.

FORD MONDEO III – co wpływa na zużycie koła dwumasowego

Na szybkość zużywania się koła dwumasowego w dużym stopniu wpływa sposób użytkowania samochodu FORD MONDEO III. Aby koło zamachowe służyło jak najdłużej, należy: unikać jazdy na zbyt niskich obrotach, płynnie odpuszczać sprzęgło, wciskać sprzęgło podczas gaszenia i uruchamiania silnika, rozpoczynać zmianę biegu dopiero po pełnym wciśnięciu sprzęgła.