18 produktów
Wybierz auto
Nr art: 0339411012010
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: 0339411016810
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 03562294001513
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: 03566366000001
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 0339411017610
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: 0339415037810
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: 0339415041210
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: 0339415017910
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: 0339415023810
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 0339415018110
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 03562294001505
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 03562294501066
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 03562294501195
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: SAC6366000057
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: LUK415100410
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 0339415045910
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 0339415039710
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: 0339415042710
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Koło dwumasowe to element układu napędowego samochodu FORD MONDEO III, który uczestniczy w przenoszeniu momentu obrotowego z silnika na skrzynię biegów, redukując przy tym drgania generowane w trakcie pracy jednostki napędowej. Koło dwumasowe to rodzaj koła zamachowego, składającego się z dwóch głównych elementów – masy pierwotnej oraz masy wtórnej, a także układu sprężyn pozwalających wytłumić drgania.
Zużywające się koło dwumasowe nie jest w stanie skutecznie wytłumić wibracji silnika. Dlatego podczas przyspieszania z niskich obrotów na wysokim biegu można wyczuć drgania przenoszące się na karoserię. Uszkodzone koło dwumasowe utrudnia także zmianę biegów. Przy awarii tego podzespołu słyszalne są również hałasy – stuki i piski występujące przy wciskaniu i puszczaniu sprzęgła, a także podczas uruchamiania i gaszenia jednostki.
Na szybkość zużywania się koła dwumasowego w dużym stopniu wpływa sposób użytkowania samochodu FORD MONDEO III. Aby koło zamachowe służyło jak najdłużej, należy: unikać jazdy na zbyt niskich obrotach, płynnie odpuszczać sprzęgło, wciskać sprzęgło podczas gaszenia i uruchamiania silnika, rozpoczynać zmianę biegu dopiero po pełnym wciśnięciu sprzęgła.