Darmowa dostawa przy zakupach od 49 zł! Kod: DOSTAWA49
6 produktów
Wybierz auto
LUK415098710
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Liczba otworów do mocowania: 7
1 708,77
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
1 708,77
zł/szt.
Darmowa dostawa
0350836261
Ciężar [kg]: 13.66
Wersja silnika: Dla silników z kołem zamachowym dwumasowym
1 270,10
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
1 270,10
zł/szt.
Darmowa dostawa
03562294701027
Średnica [mm]: 235
1 270,57
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
1 270,57
zł/szt.
Darmowa dostawa
03562294701038
Ilość zębów: 110
Średnica [mm]: 235
1 457,85
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
1 457,85
zł/szt.
Darmowa dostawa
0432FDY014
1 480,82
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
1 480,82
zł/szt.
Darmowa dostawa
03562294701066
Średnica [mm]: 240
1 237,46
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
1 237,46
zł/szt.
Darmowa dostawa
Koło dwumasowe to element układu napędowego samochodu KIA OPTIMA I, który uczestniczy w przenoszeniu momentu obrotowego z silnika na skrzynię biegów, redukując przy tym drgania generowane w trakcie pracy jednostki napędowej. Koło dwumasowe to rodzaj koła zamachowego, składającego się z dwóch głównych elementów – masy pierwotnej oraz masy wtórnej, a także układu sprężyn pozwalających wytłumić drgania.
Zużywające się koło dwumasowe nie jest w stanie skutecznie wytłumić wibracji silnika. Dlatego podczas przyspieszania z niskich obrotów na wysokim biegu można wyczuć drgania przenoszące się na karoserię. Uszkodzone koło dwumasowe utrudnia także zmianę biegów. Przy awarii tego podzespołu słyszalne są również hałasy – stuki i piski występujące przy wciskaniu i puszczaniu sprzęgła, a także podczas uruchamiania i gaszenia jednostki.
Na szybkość zużywania się koła dwumasowego w dużym stopniu wpływa sposób użytkowania samochodu KIA OPTIMA I. Aby koło zamachowe służyło jak najdłużej, należy: unikać jazdy na zbyt niskich obrotach, płynnie odpuszczać sprzęgło, wciskać sprzęgło podczas gaszenia i uruchamiania silnika, rozpoczynać zmianę biegu dopiero po pełnym wciśnięciu sprzęgła.