5 produktów
Wybierz auto
Producenci
Szerokość [mm]: 9
Ciężar [kg]: 0.032
Rozwiń więcej danych
42,34
zł/szt.
Kraków: czw. 13.11
U ciebie: czw. 13.11
42,34
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
100,62
zł/szt.
Kraków: śr. 12.11
U ciebie: śr. 12.11
100,62
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Dla numeru oe: 21 51 7 521 471
72,35
zł/szt.
Kraków: śr. 12.11
U ciebie: śr. 12.11
72,35
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
102,70
zł/szt.
Kraków: śr. 12.11
U ciebie: śr. 12.11
102,70
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Parametr: Kzis-1
82,28
zł/szt.
Kraków: śr. 12.11
U ciebie: śr. 12.11
82,28
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Łożysko oporowe, zwane także łożyskiem wyciskowym, jest elementem układu sprzęgła w samochodzie BMW 3 E36. Jego zadaniem jest wywieranie nacisku na sprężynę talerzową, czego efektem jest odłączenie sprzęgła. Łożysko pracuje przez cały czas, kiedy wciśnięty jest pedał sprzęgła. Jest przy tym narażone na duże obciążenia.
O awarii łożyska oporowego sprzęgła w samochodzie BMW 3 E36 mogą świadczyć niepokojące dźwięki, dochodzące z okolicy sprzęgła. Objawy awarii są tożsame z symptomami uszkodzenia innych rodzajów łożysk kulkowych – generowanie odgłosu szumu czy też stukania. Może dojść także do utrudnionej zmiany przełożeń lub nieprawidłowego – skokowego – ruchu pedału sprzęgła.
Producent samochodu BMW 3 E36 rekomenduje dokonywanie wymiany łożyska oporowego sprzęgła przy okazji każdej wymiany zestawu sprzęgła. Podzespół ten jest zazwyczaj trwały i zazwyczaj nie ulega zużyciu przez ponad 100 tys. km. Jednak trudne warunki pracy lub agresywny styl jazdy kierowcy mogą spowodować konieczność jego wymiany już przy stosunkowo niewielkim przebiegu.