5 produktów
Wybierz auto
Szerokość [mm]: 9
Ciężar [kg]: 0.032
Rozwiń więcej danych
42,47
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 03.04
42,47
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Dla numeru oe: 21 51 7 521 471
77,84
zł/szt.
Kraków: pt. 04.04
U ciebie: pt. 04.04
77,84
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0339500003510
100,70
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 03.04
100,70
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
03563151231031
Parametr: Kzis-1
82,15
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 03.04
82,15
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0369VKC2120
108,67
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 03.04
108,67
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Łożysko oporowe, zwane także łożyskiem wyciskowym, jest elementem układu sprzęgła w samochodzie BMW 3 E36. Jego zadaniem jest wywieranie nacisku na sprężynę talerzową, czego efektem jest odłączenie sprzęgła. Łożysko pracuje przez cały czas, kiedy wciśnięty jest pedał sprzęgła. Jest przy tym narażone na duże obciążenia.
O awarii łożyska oporowego sprzęgła w samochodzie BMW 3 E36 mogą świadczyć niepokojące dźwięki, dochodzące z okolicy sprzęgła. Objawy awarii są tożsame z symptomami uszkodzenia innych rodzajów łożysk kulkowych – generowanie odgłosu szumu czy też stukania. Może dojść także do utrudnionej zmiany przełożeń lub nieprawidłowego – skokowego – ruchu pedału sprzęgła.
Producent samochodu BMW 3 E36 rekomenduje dokonywanie wymiany łożyska oporowego sprzęgła przy okazji każdej wymiany zestawu sprzęgła. Podzespół ten jest zazwyczaj trwały i zazwyczaj nie ulega zużyciu przez ponad 100 tys. km. Jednak trudne warunki pracy lub agresywny styl jazdy kierowcy mogą spowodować konieczność jego wymiany już przy stosunkowo niewielkim przebiegu.