2 produkty
Wybierz auto
ASH90FDFD05
Wysokość [mm]: 62
Średnica wewnętrzna [mm]: 26.5
Rozwiń więcej danych
183,39
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
183,39
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
JAV90FD05
Wysokość [mm]: 62
Średnica wewnętrzna [mm]: 26.5
Rozwiń więcej danych
229,53
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
229,53
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Łożysko oporowe, zwane także łożyskiem wyciskowym, jest elementem układu sprzęgła w samochodzie JAGUAR X-TYPE. Jego zadaniem jest wywieranie nacisku na sprężynę talerzową, czego efektem jest odłączenie sprzęgła. Łożysko pracuje przez cały czas, kiedy wciśnięty jest pedał sprzęgła. Jest przy tym narażone na duże obciążenia.
O awarii łożyska oporowego sprzęgła w samochodzie JAGUAR X-TYPE mogą świadczyć niepokojące dźwięki, dochodzące z okolicy sprzęgła. Objawy awarii są tożsame z symptomami uszkodzenia innych rodzajów łożysk kulkowych – generowanie odgłosu szumu czy też stukania. Może dojść także do utrudnionej zmiany przełożeń lub nieprawidłowego – skokowego – ruchu pedału sprzęgła.
Producent samochodu JAGUAR X-TYPE rekomenduje dokonywanie wymiany łożyska oporowego sprzęgła przy okazji każdej wymiany zestawu sprzęgła. Podzespół ten jest zazwyczaj trwały i zazwyczaj nie ulega zużyciu przez ponad 100 tys. km. Jednak trudne warunki pracy lub agresywny styl jazdy kierowcy mogą spowodować konieczność jego wymiany już przy stosunkowo niewielkim przebiegu.