5 produktów
Wybierz auto
03562294501195
Średnica [mm]: 240
1 500,86
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
1 500,86
zł/szt.
Darmowa dostawa
0339415041210
Wyposażenie pojazdu: Dla pojazdów z manualną skrzynią biegów
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: Bez łożyska prowadzącego
Rozwiń więcej danych
1 083,98
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
1 083,98
zł/szt.
Darmowa dostawa
0339415042710
Wyposażenie pojazdu: Dla pojazdów z manualną skrzynią biegów
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: Bez łożyska prowadzącego
Rozwiń więcej danych
1 319,65
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
1 319,65
zł/szt.
Darmowa dostawa
03562294001505
Średnica [mm]: 240
993,59
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
993,59
zł/szt.
Darmowa dostawa
0339411012010
Kształt łba sruby / nakrętki: Wewnętrzny torx
Liczba śrub: 8
68,70
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
68,70
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Koło dwumasowe to element układu napędowego samochodu JAGUAR X-TYPE, który uczestniczy w przenoszeniu momentu obrotowego z silnika na skrzynię biegów, redukując przy tym drgania generowane w trakcie pracy jednostki napędowej. Koło dwumasowe to rodzaj koła zamachowego, składającego się z dwóch głównych elementów – masy pierwotnej oraz masy wtórnej, a także układu sprężyn pozwalających wytłumić drgania.
Zużywające się koło dwumasowe nie jest w stanie skutecznie wytłumić wibracji silnika. Dlatego podczas przyspieszania z niskich obrotów na wysokim biegu można wyczuć drgania przenoszące się na karoserię. Uszkodzone koło dwumasowe utrudnia także zmianę biegów. Przy awarii tego podzespołu słyszalne są również hałasy – stuki i piski występujące przy wciskaniu i puszczaniu sprzęgła, a także podczas uruchamiania i gaszenia jednostki.
Na szybkość zużywania się koła dwumasowego w dużym stopniu wpływa sposób użytkowania samochodu JAGUAR X-TYPE. Aby koło zamachowe służyło jak najdłużej, należy: unikać jazdy na zbyt niskich obrotach, płynnie odpuszczać sprzęgło, wciskać sprzęgło podczas gaszenia i uruchamiania silnika, rozpoczynać zmianę biegu dopiero po pełnym wciśnięciu sprzęgła.