6 produktów
Wybierz auto
Producenci
Długość [mm]: 81.5
Wysokość [mm]: 33
Rozwiń więcej danych
65,09
zł/szt.
Kraków: czw. 13.11
U ciebie: czw. 13.11
65,09
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Parametr: Kzis-1
82,28
zł/szt.
Kraków: śr. 12.11
U ciebie: śr. 12.11
82,28
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
81,01
zł/szt.
Kraków: śr. 12.11
U ciebie: śr. 12.11
81,01
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Masa [g]: 304
Szerokość 1 [mm]: 36
Rozwiń więcej danych
77,46
zł/szt.
Kraków: śr. 12.11
U ciebie: śr. 12.11
77,46
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
85,20
zł/szt.
Kraków: śr. 12.11
U ciebie: śr. 12.11
85,20
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
115,44
zł/szt.
Kraków: śr. 12.11
U ciebie: śr. 12.11
115,44
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Łożysko oporowe, zwane także łożyskiem wyciskowym, jest elementem układu sprzęgła w samochodzie MAZDA CX-5 I. Jego zadaniem jest wywieranie nacisku na sprężynę talerzową, czego efektem jest odłączenie sprzęgła. Łożysko pracuje przez cały czas, kiedy wciśnięty jest pedał sprzęgła. Jest przy tym narażone na duże obciążenia.
O awarii łożyska oporowego sprzęgła w samochodzie MAZDA CX-5 I mogą świadczyć niepokojące dźwięki, dochodzące z okolicy sprzęgła. Objawy awarii są tożsame z symptomami uszkodzenia innych rodzajów łożysk kulkowych – generowanie odgłosu szumu czy też stukania. Może dojść także do utrudnionej zmiany przełożeń lub nieprawidłowego – skokowego – ruchu pedału sprzęgła.
Producent samochodu MAZDA CX-5 I rekomenduje dokonywanie wymiany łożyska oporowego sprzęgła przy okazji każdej wymiany zestawu sprzęgła. Podzespół ten jest zazwyczaj trwały i zazwyczaj nie ulega zużyciu przez ponad 100 tys. km. Jednak trudne warunki pracy lub agresywny styl jazdy kierowcy mogą spowodować konieczność jego wymiany już przy stosunkowo niewielkim przebiegu.