6 produktów
Wybierz auto
Średnica [mm]: 15.9
28,16
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
28,16
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
SAMF30028
Otwór o śr [mm]: 15.87
Wymiar gwintu: 12 x 8,4, plug-in connect.sys.
Rozwiń więcej danych
105,16
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
105,16
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
BOS0986486084
Średnica tłoka cylindra: 15.87
131,63
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 05.02
131,63
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
BRMC23007
Otwór o śr [mm]: 15.87
Materiał: Aluminium
Rozwiń więcej danych
181,85
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
181,85
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0350804828
Ciężar [kg]: 0.305
Ruch lewo-/prawostronny: Dla ruchu prawostronnego
149,51
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
149,51
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Średnica [mm]: 15.9
System hamulcowy: Valeo
32,82
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
32,82
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Z racji tego, że ALFA ROMEO 147 jest jednym z samochodów, w których obecne jest sprzęgło hydrauliczne z wysprzęglikiem centralnym lub umieszczonym poza przekładnią biegów, istotnym jego elementem jest pompa sprzęgła. Pompa jest mechanizmem, w którym po wciśnięciu pedału sprzęgła przesuwa się tłok, generując ciśnienie hydrauliczne. Znajdujący się w przewodach hydraulicznych płyn wprawia w ruch wysprzęglik. Ten element przesuwa tłok, uruchamiając dźwignię odsuwającą docisk od tarczy sprzęgła, dzięki czemu może zostać wybrany kolejny bieg.
Najczęstszym objawem świadczącym o niesprawności pompy sprzęgła w samochodzie ALFA ROMEO 147 są trudności ze zmianą biegów. Często kierowca może zaobserwować także, że pedał sprzęgła po wciśnięciu wolniej niż zwykle wraca do swojej pozycji. Innym objawem usterki pompy sprzęgła, który w samochodzie ALFA ROMEO 147 zdarza się rzadko, jest tzw. twardy pedał sprzęgła, czyli konieczność użycia dużej siły do wciśnięcia pedału przed zmianą biegów.
W przypadku zaobserwowania powyżej opisanych objawów w samochodzie ALFA ROMEO 147, należy niezwłocznie zdiagnozować samochód, najlepiej w warsztacie naprawczym. Błędną praktyką jest ignorowanie problemu i jedynie uzupełnianie obserwowanych ubytków płynu hydraulicznego. Uszkodzona pompa sprzęgła informuje o swoim złym stanie poprzez wyciek. Należy jednak dokładnie zbadać miejsce wycieku, gdyż zdarza się, że winna awarii nie jest sama pompa, a wysprzęglik. Wyciek w okolicy pedału sprzęgła jasno sugeruje usterkę pompy, w której najprawdopodobniej zawiódł tłok.