4 produkty
Wybierz auto
LUK511073710
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Materiał: Tworzywo sztuczne
Rozwiń więcej danych
398,77
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
398,77
zł/szt.
Darmowa dostawa
ABS51205
Strona zabudowy: Z przodu
Średnica 1/średnica 2 [mm]: 15,9
Rozwiń więcej danych
137,66
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
137,66
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MTL550110
Materiał: Tworzywo sztuczne
101,08
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
101,08
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
BRMC23024
Otwór o śr [mm]: 15.87
Materiał: Żeliwo
Rozwiń więcej danych
172,34
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
172,34
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Z racji tego, że ALFA ROMEO GIULIETTA jest jednym z samochodów, w których obecne jest sprzęgło hydrauliczne z wysprzęglikiem centralnym lub umieszczonym poza przekładnią biegów, istotnym jego elementem jest pompa sprzęgła. Pompa jest mechanizmem, w którym po wciśnięciu pedału sprzęgła przesuwa się tłok, generując ciśnienie hydrauliczne. Znajdujący się w przewodach hydraulicznych płyn wprawia w ruch wysprzęglik. Ten element przesuwa tłok, uruchamiając dźwignię odsuwającą docisk od tarczy sprzęgła, dzięki czemu może zostać wybrany kolejny bieg.
Najczęstszym objawem świadczącym o niesprawności pompy sprzęgła w samochodzie ALFA ROMEO GIULIETTA są trudności ze zmianą biegów. Często kierowca może zaobserwować także, że pedał sprzęgła po wciśnięciu wolniej niż zwykle wraca do swojej pozycji. Innym objawem usterki pompy sprzęgła, który w samochodzie ALFA ROMEO GIULIETTA zdarza się rzadko, jest tzw. twardy pedał sprzęgła, czyli konieczność użycia dużej siły do wciśnięcia pedału przed zmianą biegów.
W przypadku zaobserwowania powyżej opisanych objawów w samochodzie ALFA ROMEO GIULIETTA, należy niezwłocznie zdiagnozować samochód, najlepiej w warsztacie naprawczym. Błędną praktyką jest ignorowanie problemu i jedynie uzupełnianie obserwowanych ubytków płynu hydraulicznego. Uszkodzona pompa sprzęgła informuje o swoim złym stanie poprzez wyciek. Należy jednak dokładnie zbadać miejsce wycieku, gdyż zdarza się, że winna awarii nie jest sama pompa, a wysprzęglik. Wyciek w okolicy pedału sprzęgła jasno sugeruje usterkę pompy, w której najprawdopodobniej zawiódł tłok.