12 produktów
Wybierz auto
Nr art: LPR2117
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: 0408550132
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: ATE24241917133
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: SAC6284654025
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: SAMF30022
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: BRMC06011
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 0396LM80140
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: NTYNSPBM000
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: 040134880
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: 0339511017310
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 0381C06008
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Z racji tego, że BMW Z4 E86 jest jednym z samochodów, w których obecne jest sprzęgło hydrauliczne z wysprzęglikiem centralnym lub umieszczonym poza przekładnią biegów, istotnym jego elementem jest pompa sprzęgła. Pompa jest mechanizmem, w którym po wciśnięciu pedału sprzęgła przesuwa się tłok, generując ciśnienie hydrauliczne. Znajdujący się w przewodach hydraulicznych płyn wprawia w ruch wysprzęglik. Ten element przesuwa tłok, uruchamiając dźwignię odsuwającą docisk od tarczy sprzęgła, dzięki czemu może zostać wybrany kolejny bieg.
Najczęstszym objawem świadczącym o niesprawności pompy sprzęgła w samochodzie BMW Z4 E86 są trudności ze zmianą biegów. Często kierowca może zaobserwować także, że pedał sprzęgła po wciśnięciu wolniej niż zwykle wraca do swojej pozycji. Innym objawem usterki pompy sprzęgła, który w samochodzie BMW Z4 E86 zdarza się rzadko, jest tzw. twardy pedał sprzęgła, czyli konieczność użycia dużej siły do wciśnięcia pedału przed zmianą biegów.
W przypadku zaobserwowania powyżej opisanych objawów w samochodzie BMW Z4 E86, należy niezwłocznie zdiagnozować samochód, najlepiej w warsztacie naprawczym. Błędną praktyką jest ignorowanie problemu i jedynie uzupełnianie obserwowanych ubytków płynu hydraulicznego. Uszkodzona pompa sprzęgła informuje o swoim złym stanie poprzez wyciek. Należy jednak dokładnie zbadać miejsce wycieku, gdyż zdarza się, że winna awarii nie jest sama pompa, a wysprzęglik. Wyciek w okolicy pedału sprzęgła jasno sugeruje usterkę pompy, w której najprawdopodobniej zawiódł tłok.