-5% na klocki i tarcze hamulcowe przy zakupach od 149 zł! Kod: HAMULCE5
5 produktów
Wybierz auto
0339411002610
Liczba śrub: 8
57,68
zł/szt.
Kraków: śr. 21.05
U ciebie: śr. 21.05
57,68
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0339411025610
Liczba śrub: 6
55,32
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 20.05
55,32
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0339415017510
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Wyposażenie pojazdu: Dla pojazdów z manualną skrzynią biegów
Rozwiń więcej danych
1 541,25
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 20.05
1 541,25
zł/szt.
Darmowa dostawa
0339415038910
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Wyposażenie pojazdu: Dla pojazdów z manualną skrzynią biegów
Rozwiń więcej danych
1 536,01
zł/szt.
Kraków: śr. 21.05
U ciebie: śr. 21.05
1 536,01
zł/szt.
Darmowa dostawa
VAL836559
Ciężar [kg]: 12.45
Średnica zewnętrzna [mm]: 293.8
Rozwiń więcej danych
1 539,27
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 20.05
1 539,27
zł/szt.
Darmowa dostawa
Koło dwumasowe to element układu napędowego samochodu BMW Z4 E86, który uczestniczy w przenoszeniu momentu obrotowego z silnika na skrzynię biegów, redukując przy tym drgania generowane w trakcie pracy jednostki napędowej. Koło dwumasowe to rodzaj koła zamachowego, składającego się z dwóch głównych elementów – masy pierwotnej oraz masy wtórnej, a także układu sprężyn pozwalających wytłumić drgania.
Zużywające się koło dwumasowe nie jest w stanie skutecznie wytłumić wibracji silnika. Dlatego podczas przyspieszania z niskich obrotów na wysokim biegu można wyczuć drgania przenoszące się na karoserię. Uszkodzone koło dwumasowe utrudnia także zmianę biegów. Przy awarii tego podzespołu słyszalne są również hałasy – stuki i piski występujące przy wciskaniu i puszczaniu sprzęgła, a także podczas uruchamiania i gaszenia jednostki.
Na szybkość zużywania się koła dwumasowego w dużym stopniu wpływa sposób użytkowania samochodu BMW Z4 E86. Aby koło zamachowe służyło jak najdłużej, należy: unikać jazdy na zbyt niskich obrotach, płynnie odpuszczać sprzęgło, wciskać sprzęgło podczas gaszenia i uruchamiania silnika, rozpoczynać zmianę biegu dopiero po pełnym wciśnięciu sprzęgła.