5 produktów
Wybierz auto
ABS61298
Strona zabudowy: Z przodu
Średnica 1/średnica 2 [mm]: 17,5
Rozwiń więcej danych
186,13
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
186,13
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
SAMM30137K
Otwór o śr [mm]: 20.64
Wymiar gwintu: Plug-in connect.sys.
Rozwiń więcej danych
266,44
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
266,44
zł/szt.
Darmowa dostawa
LPR2544
Otwór o śr [mm]: 17.8
Wymiar gwintu: 9,6 x 8, plug-in connect.sys.
Rozwiń więcej danych
103,00
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
103,00
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
LPR3129K
Otwór o śr [mm]: 20.64
Wymiar gwintu: Plug-in connect.sys.
Rozwiń więcej danych
264,95
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
264,95
zł/szt.
Darmowa dostawa
BRMC37001
Otwór o śr [mm]: 17.8
Materiał: Aluminium
Rozwiń więcej danych
244,04
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
244,04
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Z racji tego, że JEEP WRANGLER I jest jednym z samochodów, w których obecne jest sprzęgło hydrauliczne z wysprzęglikiem centralnym lub umieszczonym poza przekładnią biegów, istotnym jego elementem jest pompa sprzęgła. Pompa jest mechanizmem, w którym po wciśnięciu pedału sprzęgła przesuwa się tłok, generując ciśnienie hydrauliczne. Znajdujący się w przewodach hydraulicznych płyn wprawia w ruch wysprzęglik. Ten element przesuwa tłok, uruchamiając dźwignię odsuwającą docisk od tarczy sprzęgła, dzięki czemu może zostać wybrany kolejny bieg.
Najczęstszym objawem świadczącym o niesprawności pompy sprzęgła w samochodzie JEEP WRANGLER I są trudności ze zmianą biegów. Często kierowca może zaobserwować także, że pedał sprzęgła po wciśnięciu wolniej niż zwykle wraca do swojej pozycji. Innym objawem usterki pompy sprzęgła, który w samochodzie JEEP WRANGLER I zdarza się rzadko, jest tzw. twardy pedał sprzęgła, czyli konieczność użycia dużej siły do wciśnięcia pedału przed zmianą biegów.
W przypadku zaobserwowania powyżej opisanych objawów w samochodzie JEEP WRANGLER I, należy niezwłocznie zdiagnozować samochód, najlepiej w warsztacie naprawczym. Błędną praktyką jest ignorowanie problemu i jedynie uzupełnianie obserwowanych ubytków płynu hydraulicznego. Uszkodzona pompa sprzęgła informuje o swoim złym stanie poprzez wyciek. Należy jednak dokładnie zbadać miejsce wycieku, gdyż zdarza się, że winna awarii nie jest sama pompa, a wysprzęglik. Wyciek w okolicy pedału sprzęgła jasno sugeruje usterkę pompy, w której najprawdopodobniej zawiódł tłok.