Darmowa dostawa przy zakupach od 49 zł! Kod: DOSTAWA49
5 produktów
Wybierz auto
051620288
Profil piasty: 18,2x20,8-18n
Średnica [mm]: 200
109,54
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
109,54
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
SAC1864001795
Ilość zębów: 18
Profil piasty: 18,23x21,02-18n
Rozwiń więcej danych
284,31
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
284,31
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR332082
Ilość zębów: 18
Profil piasty: 20,8 x 18,2
Rozwiń więcej danych
87,94
zł/szt.
Kraków: pt. 28.02
U ciebie: pt. 28.02
87,94
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
BLUADP153114
Ilość zębów: 18
Profil piasty: 18,23 x 21,02 -18 n
Rozwiń więcej danych
147,40
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
147,40
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0350803131
Ilość zębów: 18
Profil piasty: 20,8 x 18,2
Rozwiń więcej danych
266,47
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
266,47
zł/szt.
Darmowa dostawa
Tarcza sprzęgła w samochodach CITROËN C2 to element zaliczany do układu przeniesienia napędu. Jej zadaniem jest eliminacja przeciążeń oraz drgań skrętnych, które powstają podczas przenoszenia napędu z wału korbowego silnika na wałek sprzęgłowy siły biegów za pomocą sił tarcia. Tarcza sprzęgła jest wyposażona między innymi w tłumiki drgań skrętnych, dzięki którym możliwy jest obrót miejsca osadzenia i krawędzi tarczy nośnej względem siebie.
Tarcza sprzęgła w samochodach CITROËN C2 jest wyposażona w okładziny cierne, które są przymocowane za pomocą nitów i elementów sprężystych, aby jak najlepiej zredukować drgania. Dzięki temu charakteryzuje się dużą odpornością na ścieranie i wysokie temperatury. Tego typu elementy są produkowane z wykorzystaniem materiałów takich jak włókna węglowe, tworzywa organiczne i włókna szklane. Pozostałe elementy tarczy sprzęgła w samochodach CITROËN C2 to tłumik drgań skrętnych oraz wycentrowany otwór montażowy.
Podobnie jak wiele innych elementów, tarcza sprzęgła w aucie CITROËN C2 z czasem się zużywa – wtedy konieczna jest wymiana jej na nową. Ze względu na ścieranie powierzchni ciernej po pewnym czasie nie jest ona już wystarczająco gruba, aby dobrze spełniać swoje zadania związane z przekazywaniem mocy. Jednym z głównych objawów zużycia jest tzw. ślizganie się sprzęgła – można je zaobserwować na przykład po potrzebie znaczącego puszczenia pedału podczas ruszania samochodem. Prędkość zużywania się tarczy sprzęgła zależy w dużej mierze od stylu jazdy kierowcy.