5 produktów
Wybierz auto
LUK320016110
Ilość zębów: 14
Profil piasty: 15,6x18,6
Rozwiń więcej danych
155,19
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
155,19
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
LUK319003116
Ilość zębów: 14
Profil piasty: 15,6x18,6
Rozwiń więcej danych
199,17
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
199,17
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
BLUADW193104
Ilość zębów: 14
Ciężar [kg]: 1.161
Rozwiń więcej danych
137,83
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 25.06
137,83
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
BLUADW193103
Ilość zębów: 14
Ciężar [kg]: 0.974
Rozwiń więcej danych
106,48
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
106,48
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
89,50
zł/szt.
Kraków: pt. 27.06
U ciebie: pt. 27.06
89,50
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Tarcza sprzęgła w samochodach OPEL KADETT to element zaliczany do układu przeniesienia napędu. Jej zadaniem jest eliminacja przeciążeń oraz drgań skrętnych, które powstają podczas przenoszenia napędu z wału korbowego silnika na wałek sprzęgłowy siły biegów za pomocą sił tarcia. Tarcza sprzęgła jest wyposażona między innymi w tłumiki drgań skrętnych, dzięki którym możliwy jest obrót miejsca osadzenia i krawędzi tarczy nośnej względem siebie.
Tarcza sprzęgła w samochodach OPEL KADETT jest wyposażona w okładziny cierne, które są przymocowane za pomocą nitów i elementów sprężystych, aby jak najlepiej zredukować drgania. Dzięki temu charakteryzuje się dużą odpornością na ścieranie i wysokie temperatury. Tego typu elementy są produkowane z wykorzystaniem materiałów takich jak włókna węglowe, tworzywa organiczne i włókna szklane. Pozostałe elementy tarczy sprzęgła w samochodach OPEL KADETT to tłumik drgań skrętnych oraz wycentrowany otwór montażowy.
Podobnie jak wiele innych elementów, tarcza sprzęgła w aucie OPEL KADETT z czasem się zużywa – wtedy konieczna jest wymiana jej na nową. Ze względu na ścieranie powierzchni ciernej po pewnym czasie nie jest ona już wystarczająco gruba, aby dobrze spełniać swoje zadania związane z przekazywaniem mocy. Jednym z głównych objawów zużycia jest tzw. ślizganie się sprzęgła – można je zaobserwować na przykład po potrzebie znaczącego puszczenia pedału podczas ruszania samochodem. Prędkość zużywania się tarczy sprzęgła zależy w dużej mierze od stylu jazdy kierowcy.