Powiadom mnie o dostępności

Tarcze sprzęgła do SKODA FABIA I

21 produktów

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Ilość zębów: 23, Profil piasty: 21,8 x 24,3-23 N, Ciężar [kg]: 1.5005, Parametr: 240VTB, Wersj...
169,53 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Ilość zębów: 28, średnica [mm]: 228, Parametr: 228VTB
288,92 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Ilość zębów: 18, średnica [mm]: 190
124,18 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Ilość zębów: 28, średnica [mm]: 190
130,41 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Ilość zębów: 28, średnica [mm]: 200
126,36 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Ilość zębów: 28, Profil piasty: 20,3x22,1-28N, średnica [mm]: 200, Parametr: 200VTB
203,35 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
112,00 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Ilość zębów: 28, średnica [mm]: 190
119,53 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
108,99 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Ilość zębów: 18, Ciężar [kg]: 0.812, średnica zewnętrzna [mm]: 190, Wersja: KM Germany 069 0...
109,66 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Ilość zębów: 18, Profil piasty: 18x20-18N, średnica [mm]: 190, Parametr: 190VTB
165,23 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Ilość zębów: 28, Profil piasty: 20,3x22,1-28N, średnica [mm]: 220, Parametr: 220VTPB
262,83 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Ilość zębów: 28, Ciężar [kg]: 1.058, średnica zewnętrzna [mm]: 189.9, Wersja: KM Germany 069...
130,32 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Ilość zębów: 28, średnica [mm]: 190
122,81 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Ilość zębów: 23, Profil piasty: 21,8x24,3-23N, średnica [mm]: 240, Parametr: 240HTB
334,22 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Ilość zębów: 23, Profil piasty: 21,9X24,3, średnica [mm]: 240, Techniczny numer informacyjny: T...
421,48 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Ilość zębów: 28, średnica [mm]: 200
122,78 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Ilość zębów: 28, Profil piasty: 20,3X22,1, średnica [mm]: 190, Techniczny numer informacyjny: T...
207,17 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Ilość zębów: 28, średnica [mm]: 190, Parametr: 190MTB
139,15 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Ilość zębów: 28, Ciężar [kg]: 1.529, średnica zewnętrzna [mm]: 226, Wersja: KM Germany 069 1...
173,09 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do SKODA

Jaką funkcję pełni tarcza sprzęgła w samochodzie SKODA FABIA I?

Tarcza sprzęgła w samochodach SKODA FABIA I to element zaliczany do układu przeniesienia napędu. Jej zadaniem jest eliminacja przeciążeń oraz drgań skrętnych, które powstają podczas przenoszenia napędu z wału korbowego silnika na wałek sprzęgłowy siły biegów za pomocą sił tarcia. Tarcza sprzęgła jest wyposażona między innymi w tłumiki drgań skrętnych, dzięki którym możliwy jest obrót miejsca osadzenia i krawędzi tarczy nośnej względem siebie.

Jak zbudowana jest tarcza sprzęgła w autach SKODA FABIA I?

Tarcza sprzęgła w samochodach SKODA FABIA I jest wyposażona w okładziny cierne, które są przymocowane za pomocą nitów i elementów sprężystych, aby jak najlepiej zredukować drgania. Dzięki temu charakteryzuje się dużą odpornością na ścieranie i wysokie temperatury. Tego typu elementy są produkowane z wykorzystaniem materiałów takich jak włókna węglowe, tworzywa organiczne i włókna szklane. Pozostałe elementy tarczy sprzęgła w samochodach SKODA FABIA I to tłumik drgań skrętnych oraz wycentrowany otwór montażowy.

Dlaczego tarcza sprzęgła w samochodach SKODA FABIA I się zużywa?

Podobnie jak wiele innych elementów, tarcza sprzęgła w aucie SKODA FABIA I z czasem się zużywa – wtedy konieczna jest wymiana jej na nową. Ze względu na ścieranie powierzchni ciernej po pewnym czasie nie jest ona już wystarczająco gruba, aby dobrze spełniać swoje zadania związane z przekazywaniem mocy. Jednym z głównych objawów zużycia jest tzw. ślizganie się sprzęgła – można je zaobserwować na przykład po potrzebie znaczącego puszczenia pedału podczas ruszania samochodem. Prędkość zużywania się tarczy sprzęgła zależy w dużej mierze od stylu jazdy kierowcy.