4 produkty
Wybierz auto
Numer seryjny: Nws-pl-023
114,96
zł/szt.
Kraków: śr. 16.07
U ciebie: śr. 16.07
114,96
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
492,50
zł/szt.
Kraków: wt. 15.07
U ciebie: wt. 15.07
492,50
zł/szt.
Darmowa dostawa
398,49
zł/szt.
Kraków: wt. 15.07
U ciebie: wt. 15.07
398,49
zł/szt.
Darmowa dostawa
Materiał: Tworzywo sztuczne
Średnica tłoka [mm]: 27
221,21
zł/szt.
Kraków: wt. 15.07
U ciebie: wt. 15.07
221,21
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
W układzie sprzęgłowym samochodu OPEL KARL zastosowano rozwiązanie, jakim jest wysprzęglik centralny. Jest to element, który łączy w sobie funkcje pełnione niegdyś przez linki i siłowniki sprzęgła. Wysprzęglik zlokalizowany jest przy skrzyni biegów, współpracuje bezpośrednio z tarczą dociskową sprzęgła.
Naciśnięcie pedału sprzęgła samochodu OPEL KARL powoduje zwiększenie ciśnienia w układzie sprzęgłowym za sprawą pracy pompy sprzęgła. Wówczas wysprzęglik wywiera nacisk na sprężynę docisku sprzęgła. Efektem jest rozłączenie tarczy sprzęgła wraz z kołem zamachowym, które umożliwia zmianę biegów.
Awarię wysprzęglika centralnego w samochodzie OPEL KARL można podejrzewać w przypadku występowania trudności przy zmianie biegów. Szczególnie częstym objawem jest problem z wybieraniem biegów pierwszego i wstecznego. Także potrzeba wkładania dużej siły w zmianę biegów lub konieczność kilkukrotnego wciskania pedału sprzęgła w celu zmiany biegu może być objawem usterki wysprzęglika.