3 produkty
Wybierz auto
SAC3000990496
Rodzaj skrzyni biegów: Nie dla mnualnych skrzyń biegów, uruchamiany automatycznie
Ilość zębów: 18
Rozwiń więcej danych
802,78
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
802,78
zł/szt.
Darmowa dostawa
SAC3000951606
Rodzaj skrzyni biegów: Nie dla mnualnych skrzyń biegów, uruchamiany automatycznie
Ilość zębów: 18
Rozwiń więcej danych
376,93
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
376,93
zł/szt.
Darmowa dostawa
LUK619316509
Średnica [mm]: 190
587,72
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
587,72
zł/szt.
Darmowa dostawa
Sprzęgło samochodu OPEL KARL jest złożone z układu elementów umożliwiających przenoszenie momentu obrotowego z silnika na skrzynię biegów. Najważniejsze podzespoły sprzęgła to: tarcza, docisk, łożysko prowadzące, linka, pompa oraz koło dwumasowe. Sprawne sprzęgło w samochodzie OPEL KARL musi umożliwiać odłączenie skrzyni od silnika, co przekłada się na możliwość zmiany biegów.
W trakcie użytkowania samochodu OPEL KARL sprzęgło jest wielokrotnie rozłączane i ponownie zasprzęglane, co w długim okresie prowadzi do jego zużycia. Niektóre praktyki mogą jednak przyspieszać eksploatację sprzęgła, przez co konieczna może być jego wcześniejsza wymiana. Wpływa na to przede wszystkim agresywne ruszanie samochodem – mocne dodawanie gazu przy wciśniętym pedale sprzęgła. Niekorzystna jest również jazda na półsprzęgle, a nawet samo opieranie w trakcie jazdy stopy na pedale sprzęgła bez jego wciskania. Nie należy również praktykować ruszania z drugiego biegu oraz przy zaciągniętym hamulcu ręcznym. Warto także wcisnąć sprzęgło przed uruchomieniem silnika.
Kończące się sprzęgło samochodu OPEL KARL zwiastują objawy utrudniające zmianę biegów oraz wpływające na komfort użytkowania pojazdu. Również ruszanie samochodem nie przebiega wystarczająco sprawnie – auto zaczyna toczyć się dopiero po niemal całkowitym puszczeniu pedału sprzęgła. Towarzyszy temu wyraźnie odczuwalne szarpanie samochodu. OPEL KARL ze zużytym sprzęgłem nie reaguje również właściwie na dodanie gazu w trakcie jazdy – samochód nie przyspiesza wystarczająco dynamicznie pomimo wzrostu obrotów silnika.