19 produktów
Wybierz auto
Producenci
Ilość zębów: 18
Profil piasty: 20,97 x 18,2
Rozwiń więcej danych
541,58
zł/szt.
Kraków: śr. 12.11
U ciebie: śr. 12.11
541,58
zł/szt.
Darmowa dostawa
Ilość zębów: 21
Profil piasty: 22,5x26,22-21n
Rozwiń więcej danych
1 213,54
zł/szt.
Kraków: czw. 13.11
U ciebie: czw. 13.11
1 213,54
zł/szt.
Darmowa dostawa
Profil piasty: 21 x 18
Parametr: 215 dt
Rozwiń więcej danych
305,70
zł/szt.
Kraków: czw. 13.11
U ciebie: czw. 13.11
305,70
zł/szt.
Darmowa dostawa
Profil piasty: 18,2x20,8 - 18n
Średnica [mm]: 215
229,46
zł/szt.
Kraków: śr. 12.11
U ciebie: śr. 12.11
229,46
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Ilość zębów: 18
Średnica [mm]: 215
330,84
zł/szt.
Kraków: śr. 12.11
U ciebie: śr. 12.11
330,84
zł/szt.
Darmowa dostawa
Profil piasty: 21 x 18
Parametr: Cp 215
Rozwiń więcej danych
411,81
zł/szt.
Kraków: czw. 13.11
U ciebie: czw. 13.11
411,81
zł/szt.
Darmowa dostawa
Ilość zębów: 21
Średnica [mm]: 228
Rozwiń więcej danych
317,42
zł/szt.
Kraków: śr. 12.11
U ciebie: śr. 12.11
317,42
zł/szt.
Darmowa dostawa
Ilość zębów: 21
Ciężar [kg]: 5.564
Rozwiń więcej danych
398,62
zł/szt.
Kraków: śr. 12.11
U ciebie: śr. 12.11
398,62
zł/szt.
Darmowa dostawa
Średnica [mm]: 240
472,56
zł/szt.
Kraków: czw. 13.11
U ciebie: czw. 13.11
472,56
zł/szt.
Darmowa dostawa
Ilość zębów: 21
Profil piasty: 24.2 x 21.4
Rozwiń więcej danych
404,64
zł/szt.
Kraków: pon. 17.11
U ciebie: pon. 17.11
404,64
zł/szt.
Darmowa dostawa
Ilość zębów: 21
Profil piasty: 24,15 x 21,51
Rozwiń więcej danych
1 176,33
zł/szt.
Kraków: śr. 12.11
U ciebie: śr. 12.11
1 176,33
zł/szt.
Darmowa dostawa
Średnica [mm]: 220
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: Z dociskiem sprzęgła
Rozwiń więcej danych
461,70
zł/szt.
Kraków: śr. 12.11
U ciebie: śr. 12.11
461,70
zł/szt.
Darmowa dostawa
Średnica [mm]: 240
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: Z dociskiem sprzęgła
Rozwiń więcej danych
1 278,42
zł/szt.
Kraków: śr. 12.11
U ciebie: śr. 12.11
1 278,42
zł/szt.
Darmowa dostawa
Ilość zębów: 18
Średnica [mm]: 215
Rozwiń więcej danych
377,25
zł/szt.
Kraków: śr. 12.11
U ciebie: śr. 12.11
377,25
zł/szt.
Darmowa dostawa
Ilość zębów: 18
Ciężar [kg]: 5.865
Rozwiń więcej danych
279,93
zł/szt.
Kraków: śr. 12.11
U ciebie: śr. 12.11
279,93
zł/szt.
Darmowa dostawa
Ilość zębów: 18
Ciężar [kg]: 5.034
Rozwiń więcej danych
343,17
zł/szt.
Kraków: śr. 12.11
U ciebie: śr. 12.11
343,17
zł/szt.
Darmowa dostawa
Średnica [mm]: 220
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: Z dociskiem sprzęgła
Rozwiń więcej danych
246,45
zł/szt.
Kraków: śr. 12.11
U ciebie: śr. 12.11
246,45
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Ilość zębów: 21
Średnica [mm]: 228
Rozwiń więcej danych
541,20
zł/szt.
Kraków: śr. 12.11
U ciebie: śr. 12.11
541,20
zł/szt.
Darmowa dostawa
Ilość zębów: 18
Średnica [mm]: 215
Rozwiń więcej danych
527,83
zł/szt.
Kraków: czw. 13.11
U ciebie: czw. 13.11
527,83
zł/szt.
Darmowa dostawa
Sprzęgło samochodu CITROËN XM II jest złożone z układu elementów umożliwiających przenoszenie momentu obrotowego z silnika na skrzynię biegów. Najważniejsze podzespoły sprzęgła to: tarcza, docisk, łożysko prowadzące, linka, pompa oraz koło dwumasowe. Sprawne sprzęgło w samochodzie CITROËN XM II musi umożliwiać odłączenie skrzyni od silnika, co przekłada się na możliwość zmiany biegów.
W trakcie użytkowania samochodu CITROËN XM II sprzęgło jest wielokrotnie rozłączane i ponownie zasprzęglane, co w długim okresie prowadzi do jego zużycia. Niektóre praktyki mogą jednak przyspieszać eksploatację sprzęgła, przez co konieczna może być jego wcześniejsza wymiana. Wpływa na to przede wszystkim agresywne ruszanie samochodem – mocne dodawanie gazu przy wciśniętym pedale sprzęgła. Niekorzystna jest również jazda na półsprzęgle, a nawet samo opieranie w trakcie jazdy stopy na pedale sprzęgła bez jego wciskania. Nie należy również praktykować ruszania z drugiego biegu oraz przy zaciągniętym hamulcu ręcznym. Warto także wcisnąć sprzęgło przed uruchomieniem silnika.
Kończące się sprzęgło samochodu CITROËN XM II zwiastują objawy utrudniające zmianę biegów oraz wpływające na komfort użytkowania pojazdu. Również ruszanie samochodem nie przebiega wystarczająco sprawnie – auto zaczyna toczyć się dopiero po niemal całkowitym puszczeniu pedału sprzęgła. Towarzyszy temu wyraźnie odczuwalne szarpanie samochodu. CITROËN XM II ze zużytym sprzęgłem nie reaguje również właściwie na dodanie gazu w trakcie jazdy – samochód nie przyspiesza wystarczająco dynamicznie pomimo wzrostu obrotów silnika.