6 produktów
Wybierz auto
BLUADG03016
Ilość zębów: 22
Ciężar [kg]: 6.7
Rozwiń więcej danych
590,51
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
590,51
zł/szt.
Darmowa dostawa
0339623340700
Średnica [mm]: 230
468,09
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
468,09
zł/szt.
Darmowa dostawa
KAVCP1505
Profil piasty: 24,3 x 22
Średnica 1 [mm]: 225
Rozwiń więcej danych
374,88
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
374,88
zł/szt.
Darmowa dostawa
436,28
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 11.07
436,28
zł/szt.
Darmowa dostawa
374,36
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
374,36
zł/szt.
Darmowa dostawa
0350821116
Ilość zębów: 22
Profil piasty: 24,34 x 22,23
Rozwiń więcej danych
366,68
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
366,68
zł/szt.
Darmowa dostawa
Sprzęgło samochodu KIA RETONA jest złożone z układu elementów umożliwiających przenoszenie momentu obrotowego z silnika na skrzynię biegów. Najważniejsze podzespoły sprzęgła to: tarcza, docisk, łożysko prowadzące, linka, pompa oraz koło dwumasowe. Sprawne sprzęgło w samochodzie KIA RETONA musi umożliwiać odłączenie skrzyni od silnika, co przekłada się na możliwość zmiany biegów.
W trakcie użytkowania samochodu KIA RETONA sprzęgło jest wielokrotnie rozłączane i ponownie zasprzęglane, co w długim okresie prowadzi do jego zużycia. Niektóre praktyki mogą jednak przyspieszać eksploatację sprzęgła, przez co konieczna może być jego wcześniejsza wymiana. Wpływa na to przede wszystkim agresywne ruszanie samochodem – mocne dodawanie gazu przy wciśniętym pedale sprzęgła. Niekorzystna jest również jazda na półsprzęgle, a nawet samo opieranie w trakcie jazdy stopy na pedale sprzęgła bez jego wciskania. Nie należy również praktykować ruszania z drugiego biegu oraz przy zaciągniętym hamulcu ręcznym. Warto także wcisnąć sprzęgło przed uruchomieniem silnika.
Kończące się sprzęgło samochodu KIA RETONA zwiastują objawy utrudniające zmianę biegów oraz wpływające na komfort użytkowania pojazdu. Również ruszanie samochodem nie przebiega wystarczająco sprawnie – auto zaczyna toczyć się dopiero po niemal całkowitym puszczeniu pedału sprzęgła. Towarzyszy temu wyraźnie odczuwalne szarpanie samochodu. KIA RETONA ze zużytym sprzęgłem nie reaguje również właściwie na dodanie gazu w trakcie jazdy – samochód nie przyspiesza wystarczająco dynamicznie pomimo wzrostu obrotów silnika.