19 produktów
Wybierz auto
AISKY127
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: Z dociskiem sprzęgła
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: Z tarczą sprzęgła, z łożyskiem oporowym
Rozwiń więcej danych
369,58
zł/szt.
Kraków: wt. 15.04
U ciebie: wt. 15.04
369,58
zł/szt.
Darmowa dostawa
SAC3000950844
Średnica [mm]: 200
376,88
zł/szt.
Kraków: wt. 15.04
U ciebie: wt. 15.04
376,88
zł/szt.
Darmowa dostawa
VAL855101
Ciężar [kg]: 17.86
Średnica zewnętrzna [mm]: 273
Rozwiń więcej danych
3 233,48
zł/szt.
Kraków: wt. 15.04
U ciebie: wt. 15.04
3 233,48
zł/szt.
Darmowa dostawa
STT100980
Ilość zębów: 20
Profil piasty: 22,35 x 19,9
Rozwiń więcej danych
320,89
zł/szt.
Kraków: wt. 15.04
U ciebie: wt. 15.04
320,89
zł/szt.
Darmowa dostawa
AISKY138
Ilość zębów: 20
Średnica [mm]: 210
745,09
zł/szt.
Kraków: wt. 15.04
U ciebie: wt. 15.04
745,09
zł/szt.
Darmowa dostawa
LUK622347000
Średnica [mm]: 220
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: Z łożyskiem oporowym
499,29
zł/szt.
Kraków: wt. 15.04
U ciebie: wt. 15.04
499,29
zł/szt.
Darmowa dostawa
SRLSL3DS9019
Profil piasty: 19,9 x 22,35
Średnica zewnętrzna [mm]: 240
Rozwiń więcej danych
447,36
zł/szt.
Kraków: wt. 15.04
U ciebie: wt. 15.04
447,36
zł/szt.
Darmowa dostawa
OYO10S0343OYO
Ilość zębów: 24
Średnica [mm]: 200
328,15
zł/szt.
Kraków: wt. 15.04
U ciebie: wt. 15.04
328,15
zł/szt.
Darmowa dostawa
346,19
zł/szt.
Kraków: wt. 15.04
U ciebie: wt. 15.04
346,19
zł/szt.
Darmowa dostawa
STT100985
Ilość zębów: 24
Profil piasty: 19,7 x 18,3
Rozwiń więcej danych
303,34
zł/szt.
Kraków: wt. 15.04
U ciebie: wt. 15.04
303,34
zł/szt.
Darmowa dostawa
KAVCP6096
Profil piasty: 22,1 x 20
Średnica 1 [mm]: 200
Rozwiń więcej danych
361,34
zł/szt.
Kraków: wt. 15.04
U ciebie: wt. 15.04
361,34
zł/szt.
Darmowa dostawa
339,94
zł/szt.
Kraków: wt. 15.04
U ciebie: wt. 15.04
339,94
zł/szt.
Darmowa dostawa
SAC3000951461
Ilość zębów: 20
Średnica [mm]: 215
447,56
zł/szt.
Kraków: śr. 16.04
U ciebie: śr. 16.04
447,56
zł/szt.
Darmowa dostawa
BLUADG030213
Ciężar [kg]: 5.5
Zdjęcie producenta: 1
502,63
zł/szt.
Kraków: śr. 16.04
U ciebie: śr. 16.04
502,63
zł/szt.
Darmowa dostawa
AISKY129
Wieloczęściowy: 3-częściowy
503,41
zł/szt.
Kraków: wt. 15.04
U ciebie: wt. 15.04
503,41
zł/szt.
Darmowa dostawa
SAC3000944002
Rodzaj skrzyni biegów: Skrzynia biegów z podwójnym sprzęgłem 7-biegowa
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: Z dociskiem sprzęgła
Rozwiń więcej danych
3 098,78
zł/szt.
Kraków: śr. 16.04
U ciebie: śr. 16.04
3 098,78
zł/szt.
Darmowa dostawa
LUK620335400
Średnica [mm]: 200
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: Z dociskiem sprzęgła
Rozwiń więcej danych
446,79
zł/szt.
Kraków: śr. 16.04
U ciebie: śr. 16.04
446,79
zł/szt.
Darmowa dostawa
VAL832490
Ilość zębów: 20
Profil piasty: 22,35 x 19,9
Rozwiń więcej danych
413,58
zł/szt.
Kraków: pt. 18.04
U ciebie: pt. 18.04
413,58
zł/szt.
Darmowa dostawa
SAC3000950865
Średnica [mm]: 225
599,18
zł/szt.
Kraków: wt. 15.04
U ciebie: wt. 15.04
599,18
zł/szt.
Darmowa dostawa
Sprzęgło samochodu KIA RIO IV jest złożone z układu elementów umożliwiających przenoszenie momentu obrotowego z silnika na skrzynię biegów. Najważniejsze podzespoły sprzęgła to: tarcza, docisk, łożysko prowadzące, linka, pompa oraz koło dwumasowe. Sprawne sprzęgło w samochodzie KIA RIO IV musi umożliwiać odłączenie skrzyni od silnika, co przekłada się na możliwość zmiany biegów.
W trakcie użytkowania samochodu KIA RIO IV sprzęgło jest wielokrotnie rozłączane i ponownie zasprzęglane, co w długim okresie prowadzi do jego zużycia. Niektóre praktyki mogą jednak przyspieszać eksploatację sprzęgła, przez co konieczna może być jego wcześniejsza wymiana. Wpływa na to przede wszystkim agresywne ruszanie samochodem – mocne dodawanie gazu przy wciśniętym pedale sprzęgła. Niekorzystna jest również jazda na półsprzęgle, a nawet samo opieranie w trakcie jazdy stopy na pedale sprzęgła bez jego wciskania. Nie należy również praktykować ruszania z drugiego biegu oraz przy zaciągniętym hamulcu ręcznym. Warto także wcisnąć sprzęgło przed uruchomieniem silnika.
Kończące się sprzęgło samochodu KIA RIO IV zwiastują objawy utrudniające zmianę biegów oraz wpływające na komfort użytkowania pojazdu. Również ruszanie samochodem nie przebiega wystarczająco sprawnie – auto zaczyna toczyć się dopiero po niemal całkowitym puszczeniu pedału sprzęgła. Towarzyszy temu wyraźnie odczuwalne szarpanie samochodu. KIA RIO IV ze zużytym sprzęgłem nie reaguje również właściwie na dodanie gazu w trakcie jazdy – samochód nie przyspiesza wystarczająco dynamicznie pomimo wzrostu obrotów silnika.