Powiadom mnie o dostępności

Zestawy sprzęgieł do SAAB 9-3 I

6 produktów

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

średnica [mm]: 230, Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: z wysprzęglikiem centra...
931,13 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
średnica [mm]: 230, Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: z dociskiem sprzęgła, ...
633,56 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Ilość zębów: 14, średnica [mm]: 228, Dla komponentów, patrz: lista części: 1
506,89 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
średnica [mm]: 230, Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: z dociskiem sprzęgła, ...
597,64 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Ilość zębów: 14, średnica [mm]: 228, Dla komponentów, patrz: lista części: 1, alternatywny z...
713,97 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Ilość zębów: 14, średnica [mm]: 228, Dla komponentów, patrz: lista części: 1
733,44 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do SAAB

Sprzęgło do samochodu SAAB 9-3 I

Sprzęgło samochodu SAAB 9-3 I jest złożone z układu elementów umożliwiających przenoszenie momentu obrotowego z silnika na skrzynię biegów. Najważniejsze podzespoły sprzęgła to: tarcza, docisk, łożysko prowadzące, linka, pompa oraz koło dwumasowe. Sprawne sprzęgło w samochodzie SAAB 9-3 I musi umożliwiać odłączenie skrzyni od silnika, co przekłada się na możliwość zmiany biegów.

Co wpływa na zużycie sprzęgła w samochodzie SAAB 9-3 I?

W trakcie użytkowania samochodu SAAB 9-3 I sprzęgło jest wielokrotnie rozłączane i ponownie zasprzęglane, co w długim okresie prowadzi do jego zużycia. Niektóre praktyki mogą jednak przyspieszać eksploatację sprzęgła, przez co konieczna może być jego wcześniejsza wymiana. Wpływa na to przede wszystkim agresywne ruszanie samochodem – mocne dodawanie gazu przy wciśniętym pedale sprzęgła. Niekorzystna jest również jazda na półsprzęgle, a nawet samo opieranie w trakcie jazdy stopy na pedale sprzęgła bez jego wciskania. Nie należy również praktykować ruszania z drugiego biegu oraz przy zaciągniętym hamulcu ręcznym. Warto także wcisnąć sprzęgło przed uruchomieniem silnika.

Objawy kończącego się sprzęgła w samochodzie SAAB 9-3 I

Kończące się sprzęgło samochodu SAAB 9-3 I zwiastują objawy utrudniające zmianę biegów oraz wpływające na komfort użytkowania pojazdu. Również ruszanie samochodem nie przebiega wystarczająco sprawnie – auto zaczyna toczyć się dopiero po niemal całkowitym puszczeniu pedału sprzęgła. Towarzyszy temu wyraźnie odczuwalne szarpanie samochodu. SAAB 9-3 I ze zużytym sprzęgłem nie reaguje również właściwie na dodanie gazu w trakcie jazdy – samochód nie przyspiesza wystarczająco dynamicznie pomimo wzrostu obrotów silnika.