4 produkty
Wybierz auto
MAXAC630016
Grubość [mm]: 64
Szerokość [mm]: 214
Rozwiń więcej danych
212,61
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 04.02
212,61
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Wysokość [mm]: 255
Ciężar [kg]: 3.55
Rozwiń więcej danych
330,28
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 04.02
330,28
zł/szt.
Darmowa dostawa
Rodzaj chłodzenia: Chłodzony powietrzem
Materiał żeber chłodzących: Aluminium
Rozwiń więcej danych
225,55
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 04.02
225,55
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Wysokość [mm]: 257
Ciężar [kg]: 3.51
Rozwiń więcej danych
291,48
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 04.02
291,48
zł/szt.
Darmowa dostawa
W silnikach aut DACIA DUSTER Duster II, w których zastosowano doładowanie, obecna jest chłodnica powietrza doładowującego, czyli intercooler. Funkcją tego elementu jest chłodzenie powietrza sprężonego, zanim trafi ono do cylindrów silnika. Celem jest zwiększenie gęstości powietrza, która wzrasta wraz ze spadkiem temperatury. Gęstsze powietrze zapewnia wyższą efektywność spalania mieszanki paliwowo-powietrznej, a zatem wyższą moc, którą silnik spalinowy jest w stanie wygenerować.
Intercooler stosowany w samochodach DACIA DUSTER Duster II korzysta z powietrza atmosferycznego jako medium chłodzącego. Pobiera on sprężone powietrze doładowujące i wychładza je, następnie dostarczając do kolektora ssącego. Intercooler w aucie DACIA DUSTER Duster II jest umieszczony w miejscu gwarantującym dobry dostęp do powietrza atmosferycznego, co niestety wiąże się z ryzykiem jego uszkodzenia przez kamienie z jezdni czy też zabrudzenia. Intercooler jest także wysoce narażony na uszkodzenia w przypadku wszelkiego rodzaju kolizji z udziałem przodu pojazdu.
Intercooler stosowany w samochodzie DACIA DUSTER Duster II z reguły nie wymaga wymiany z powodu zużycia eksploatacyjnego. Niekiedy może jednak potrzebować wyczyszczenia, gdyż zanieczyszczenia obniżają wydajność jego pracy. Jedynym powodem konieczności wymiany chłodnicy powietrza na nową jest uszkodzenie mechaniczne, które wbrew pozorom zdarza się dość często (ze względu na lokalizację). Intercooler wymienia się po stwierdzeniu jego nieszczelności, powodującej nieprawidłową pracę silnika – np. wyczuwalnie słabsze przyspieszenie.