Powiadom mnie o dostępności

Chłodnice powietrza (intercoolery) do MITSUBISHI PAJERO SPORT III

2 produkty

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Rodzaj chłodzenia: chłodzony powietrzem, Materiał żeber chłodzących: Aluminium, Rodzaj chłodn...
564,93 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Rodzaj chłodzenia: chłodzony powietrzem, Długość sieci [mm]: 575, Szerokość sieci [mm]: 158, ...
549,07 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do MITSUBISHI

Intercooler w samochodzie MITSUBISHI PAJERO SPORT III

W silnikach aut MITSUBISHI PAJERO SPORT III, w których zastosowano doładowanie, obecna jest chłodnica powietrza doładowującego, czyli intercooler. Funkcją tego elementu jest chłodzenie powietrza sprężonego, zanim trafi ono do cylindrów silnika. Celem jest zwiększenie gęstości powietrza, która wzrasta wraz ze spadkiem temperatury. Gęstsze powietrze zapewnia wyższą efektywność spalania mieszanki paliwowo-powietrznej, a zatem wyższą moc, którą silnik spalinowy jest w stanie wygenerować.

Zasada działania chłodnicy powietrza w pojazdach MITSUBISHI PAJERO SPORT III

Intercooler stosowany w samochodach MITSUBISHI PAJERO SPORT III korzysta z powietrza atmosferycznego jako medium chłodzącego. Pobiera on sprężone powietrze doładowujące i wychładza je, następnie dostarczając do kolektora ssącego. Intercooler w aucie MITSUBISHI PAJERO SPORT III jest umieszczony w miejscu gwarantującym dobry dostęp do powietrza atmosferycznego, co niestety wiąże się z ryzykiem jego uszkodzenia przez kamienie z jezdni czy też zabrudzenia. Intercooler jest także wysoce narażony na uszkodzenia w przypadku wszelkiego rodzaju kolizji z udziałem przodu pojazdu.

MITSUBISHI PAJERO SPORT III – kiedy dokonać wymiany intercoolera na nowy?

Intercooler stosowany w samochodzie MITSUBISHI PAJERO SPORT III z reguły nie wymaga wymiany z powodu zużycia eksploatacyjnego. Niekiedy może jednak potrzebować wyczyszczenia, gdyż zanieczyszczenia obniżają wydajność jego pracy. Jedynym powodem konieczności wymiany chłodnicy powietrza na nową jest uszkodzenie mechaniczne, które wbrew pozorom zdarza się dość często (ze względu na lokalizację). Intercooler wymienia się po stwierdzeniu jego nieszczelności, powodującej nieprawidłową pracę silnika – np. wyczuwalnie słabsze przyspieszenie.