18 produktów
Wybierz auto
Nr art: MALCI515000P
Dostawa na jutro
Nr art: 040996455
Dostawa na czwartek, 4 lipca
Nr art: VAL818566
Dostawa na jutro
Nr art: VAL818396
Dostawa na jutro
Nr art: MALCI542000P
Dostawa na jutro
Nr art: MAG351319204570
Dostawa na jutro
Nr art: MALCI509000S
Dostawa na jutro
Nr art: 040996463
Dostawa na jutro
Nr art: 040996547
Dostawa na jutro
Nr art: 040996555
Dostawa na jutro
Nr art: 040996557
Dostawa na jutro
Nr art: NRF30932
Dostawa na jutro
Nr art: 044630933
Dostawa na jutro
Nr art: VAL818567
Dostawa na jutro
Nr art: 044630318
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: 044630270
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: 044630272
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: 044630934
Dostawa na środę, 3 lipca
W silnikach aut OPEL ZAFIRA TOURER C, w których zastosowano doładowanie, obecna jest chłodnica powietrza doładowującego, czyli intercooler. Funkcją tego elementu jest chłodzenie powietrza sprężonego, zanim trafi ono do cylindrów silnika. Celem jest zwiększenie gęstości powietrza, która wzrasta wraz ze spadkiem temperatury. Gęstsze powietrze zapewnia wyższą efektywność spalania mieszanki paliwowo-powietrznej, a zatem wyższą moc, którą silnik spalinowy jest w stanie wygenerować.
Intercooler stosowany w samochodach OPEL ZAFIRA TOURER C korzysta z powietrza atmosferycznego jako medium chłodzącego. Pobiera on sprężone powietrze doładowujące i wychładza je, następnie dostarczając do kolektora ssącego. Intercooler w aucie OPEL ZAFIRA TOURER C jest umieszczony w miejscu gwarantującym dobry dostęp do powietrza atmosferycznego, co niestety wiąże się z ryzykiem jego uszkodzenia przez kamienie z jezdni czy też zabrudzenia. Intercooler jest także wysoce narażony na uszkodzenia w przypadku wszelkiego rodzaju kolizji z udziałem przodu pojazdu.
Intercooler stosowany w samochodzie OPEL ZAFIRA TOURER C z reguły nie wymaga wymiany z powodu zużycia eksploatacyjnego. Niekiedy może jednak potrzebować wyczyszczenia, gdyż zanieczyszczenia obniżają wydajność jego pracy. Jedynym powodem konieczności wymiany chłodnicy powietrza na nową jest uszkodzenie mechaniczne, które wbrew pozorom zdarza się dość często (ze względu na lokalizację). Intercooler wymienia się po stwierdzeniu jego nieszczelności, powodującej nieprawidłową pracę silnika – np. wyczuwalnie słabsze przyspieszenie.