5 produktów
Wybierz auto
Rodzaj chłodzenia: Chłodzony powietrzem
Materiał żeber chłodzących: Aluminium
Rozwiń więcej danych
350,62
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
350,62
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAXAC630053
Materiał: Aluminium
Dolot - sr. [mm]: 51
Rozwiń więcej danych
212,61
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
212,61
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Ciężar [kg]: 2.5
Długość sieci [mm]: 244
Rozwiń więcej danych
386,14
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
386,14
zł/szt.
Darmowa dostawa
Dla numeru oe: 9675627980
Wymiary radiatora: 217 x 249 x 50 mm
Rozwiń więcej danych
232,67
zł/szt.
Kraków: czw. 06.02
U ciebie: czw. 06.02
232,67
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAXAC630043
Materiał: Aluminium
Dolot - sr. [mm]: 51
Rozwiń więcej danych
228,74
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
228,74
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
W silnikach aut PEUGEOT PARTNER III, w których zastosowano doładowanie, obecna jest chłodnica powietrza doładowującego, czyli intercooler. Funkcją tego elementu jest chłodzenie powietrza sprężonego, zanim trafi ono do cylindrów silnika. Celem jest zwiększenie gęstości powietrza, która wzrasta wraz ze spadkiem temperatury. Gęstsze powietrze zapewnia wyższą efektywność spalania mieszanki paliwowo-powietrznej, a zatem wyższą moc, którą silnik spalinowy jest w stanie wygenerować.
Intercooler stosowany w samochodach PEUGEOT PARTNER III korzysta z powietrza atmosferycznego jako medium chłodzącego. Pobiera on sprężone powietrze doładowujące i wychładza je, następnie dostarczając do kolektora ssącego. Intercooler w aucie PEUGEOT PARTNER III jest umieszczony w miejscu gwarantującym dobry dostęp do powietrza atmosferycznego, co niestety wiąże się z ryzykiem jego uszkodzenia przez kamienie z jezdni czy też zabrudzenia. Intercooler jest także wysoce narażony na uszkodzenia w przypadku wszelkiego rodzaju kolizji z udziałem przodu pojazdu.
Intercooler stosowany w samochodzie PEUGEOT PARTNER III z reguły nie wymaga wymiany z powodu zużycia eksploatacyjnego. Niekiedy może jednak potrzebować wyczyszczenia, gdyż zanieczyszczenia obniżają wydajność jego pracy. Jedynym powodem konieczności wymiany chłodnicy powietrza na nową jest uszkodzenie mechaniczne, które wbrew pozorom zdarza się dość często (ze względu na lokalizację). Intercooler wymienia się po stwierdzeniu jego nieszczelności, powodującej nieprawidłową pracę silnika – np. wyczuwalnie słabsze przyspieszenie.