16 produktów
Wybierz auto
Nr art: VAL818393
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: ABA0530180002
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: VAN58004213
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: 040996773
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: 040996770
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: NIS96405
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: MAXAC688946
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: 044630236
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 044630842
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 0350817556
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: 044630476
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: NRF309073
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: VEMV10600004
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: MALCI298000S
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: 0382DIT26001
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: MAG351319204750
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
W silnikach aut SEAT IBIZA III, w których zastosowano doładowanie, obecna jest chłodnica powietrza doładowującego, czyli intercooler. Funkcją tego elementu jest chłodzenie powietrza sprężonego, zanim trafi ono do cylindrów silnika. Celem jest zwiększenie gęstości powietrza, która wzrasta wraz ze spadkiem temperatury. Gęstsze powietrze zapewnia wyższą efektywność spalania mieszanki paliwowo-powietrznej, a zatem wyższą moc, którą silnik spalinowy jest w stanie wygenerować.
Intercooler stosowany w samochodach SEAT IBIZA III korzysta z powietrza atmosferycznego jako medium chłodzącego. Pobiera on sprężone powietrze doładowujące i wychładza je, następnie dostarczając do kolektora ssącego. Intercooler w aucie SEAT IBIZA III jest umieszczony w miejscu gwarantującym dobry dostęp do powietrza atmosferycznego, co niestety wiąże się z ryzykiem jego uszkodzenia przez kamienie z jezdni czy też zabrudzenia. Intercooler jest także wysoce narażony na uszkodzenia w przypadku wszelkiego rodzaju kolizji z udziałem przodu pojazdu.
Intercooler stosowany w samochodzie SEAT IBIZA III z reguły nie wymaga wymiany z powodu zużycia eksploatacyjnego. Niekiedy może jednak potrzebować wyczyszczenia, gdyż zanieczyszczenia obniżają wydajność jego pracy. Jedynym powodem konieczności wymiany chłodnicy powietrza na nową jest uszkodzenie mechaniczne, które wbrew pozorom zdarza się dość często (ze względu na lokalizację). Intercooler wymienia się po stwierdzeniu jego nieszczelności, powodującej nieprawidłową pracę silnika – np. wyczuwalnie słabsze przyspieszenie.