5 produktów
Wybierz auto
Wymiary radiatora: 690 x 367 x 25 mm
Rodzaj chłodzenia: Chłodzony powietrzem
Rozwiń więcej danych
443,91
zł/szt.
Kraków: czw. 06.02
U ciebie: czw. 06.02
443,91
zł/szt.
Darmowa dostawa
Dla numeru oe: 179400n080
Wymiary radiatora: 275 x 127 x 64 mm
Rozwiń więcej danych
421,27
zł/szt.
Kraków: czw. 06.02
U ciebie: czw. 06.02
421,27
zł/szt.
Darmowa dostawa
Grubość [mm]: 25
Szerokość [mm]: 372
Rozwiń więcej danych
731,57
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
731,57
zł/szt.
Darmowa dostawa
Grubość [mm]: 64
Szerokość [mm]: 130
Rozwiń więcej danych
385,84
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
385,84
zł/szt.
Darmowa dostawa
Ciężar [kg]: 5.6
Materiał: Aluminium
Rozwiń więcej danych
825,41
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
825,41
zł/szt.
Darmowa dostawa
W silnikach aut TOYOTA AURIS II, w których zastosowano doładowanie, obecna jest chłodnica powietrza doładowującego, czyli intercooler. Funkcją tego elementu jest chłodzenie powietrza sprężonego, zanim trafi ono do cylindrów silnika. Celem jest zwiększenie gęstości powietrza, która wzrasta wraz ze spadkiem temperatury. Gęstsze powietrze zapewnia wyższą efektywność spalania mieszanki paliwowo-powietrznej, a zatem wyższą moc, którą silnik spalinowy jest w stanie wygenerować.
Intercooler stosowany w samochodach TOYOTA AURIS II korzysta z powietrza atmosferycznego jako medium chłodzącego. Pobiera on sprężone powietrze doładowujące i wychładza je, następnie dostarczając do kolektora ssącego. Intercooler w aucie TOYOTA AURIS II jest umieszczony w miejscu gwarantującym dobry dostęp do powietrza atmosferycznego, co niestety wiąże się z ryzykiem jego uszkodzenia przez kamienie z jezdni czy też zabrudzenia. Intercooler jest także wysoce narażony na uszkodzenia w przypadku wszelkiego rodzaju kolizji z udziałem przodu pojazdu.
Intercooler stosowany w samochodzie TOYOTA AURIS II z reguły nie wymaga wymiany z powodu zużycia eksploatacyjnego. Niekiedy może jednak potrzebować wyczyszczenia, gdyż zanieczyszczenia obniżają wydajność jego pracy. Jedynym powodem konieczności wymiany chłodnicy powietrza na nową jest uszkodzenie mechaniczne, które wbrew pozorom zdarza się dość często (ze względu na lokalizację). Intercooler wymienia się po stwierdzeniu jego nieszczelności, powodującej nieprawidłową pracę silnika – np. wyczuwalnie słabsze przyspieszenie.