6 produktów
Wybierz auto
0451TH731782J
Temperatura otwarcia [°c]: 82
Rodzaj koprusu: Obudowa z tworzywa sztucznego
Rozwiń więcej danych
98,22
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 13.05
98,22
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MOJ66082K
Temperatura otwarcia [°c]: 82
Rodzaj koprusu: Z obudową
Rozwiń więcej danych
109,82
zł/szt.
Kraków: śr. 14.05
U ciebie: śr. 14.05
109,82
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYCTMTY000
Rodzaj koprusu: Obudowa zintegrowana
63,77
zł/szt.
Kraków: śr. 14.05
U ciebie: śr. 14.05
63,77
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NRF725325
Temperatura otwarcia [°c]: 82
Rodzaj koprusu: Z obudową
Rozwiń więcej danych
88,57
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 13.05
88,57
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0357TH45882G1
Temperatura otwarcia [°c]: 82
Rodzaj koprusu: Z obudową
129,90
zł/szt.
Kraków: śr. 14.05
U ciebie: śr. 14.05
129,90
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
GATTH64978G1
Temperatura otwarcia [°c]: 78
Rodzaj koprusu: Bez obudowy
73,55
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 13.05
73,55
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Termostat to jeden z podstawowych podzespołów układu chłodzenia. Jego zadaniem jest otwieranie i zamykanie obiegu cieczy chłodzącej, w zależności od aktualnej temperatury płynu. Jeżeli temperatura płynu wynosi mniej niż 90-95 stopni Celsjusza, krąży on wokół silnika – w krótkim obiegu. Po przekroczeniu tej wartości temperatury, termostat otwiera długi obieg, którym płyn dopływa do chłodnicy. Po schłodzeniu płynu o około 20 stopni Celsjusza chłodziwo jest ponownie kierowane do głowicy oraz bloku silnika, termostat samochodu LEXUS RC zamyka obieg, a płyn odbiera kolejną dawkę ciepła z jednostki. Po ponownym podgrzaniu płynu do odpowiedniej temperatury cały proces jest powtarzany od nowa.
Uszkodzony termostat w aucie LEXUS RC nie jest w stanie zamykać i otwierać dużego obiegu płynu chłodzącego. Objawy są jednak zależne od pozycji, w jakiej popsuje się termostat do samochodu LEXUS RC. Jeżeli obieg pozostaje cały czas otwarty, to płyn chłodniczy stale przepływa przez chłodnice, a silnik nie może osiągnąć roboczej temperatury pracy. Wiąże się to ze znacznie wyższym spalaniem oraz przyspieszonym zużyciem silnika. Bardziej niebezpieczna jest sytuacja, w której termostat ulegnie awarii w pozycji zamkniętej. Wówczas silnik jest pozbawiony chłodzenia, płyn chłodniczy ulegnie zagotowaniu, powodując znaczny wzrost temperatury jednostki.