9 produktów
Wybierz auto
24,44
zł/szt.
Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
24,44
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
16,38
zł/szt.
Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%
Kraków: śr. 23.04
U ciebie: śr. 23.04
16,38
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
ELR569421
16,20
zł/szt.
Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
16,20
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
ELR927000
Grubość [mm]: 3.6
Kształt: Pierścień o
Rozwiń więcej danych
21,36
zł/szt.
Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 18.04
21,36
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
ELR581640
Strona zabudowy: Głowica cylindra
Materiał: Hnbr (uwodorniony acryl-nitril-butadien-kauczuk)
39,37
zł/szt.
Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 18.04
39,37
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
ELR907340
Strona zabudowy: Głowica cylindra
Materiał: Mvq (silikon-kauczuk)
21,22
zł/szt.
Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
21,22
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
ELR590240
17,93
zł/szt.
Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
17,93
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
ELR792300
Strona zabudowy: Głowica cylindra
18,47
zł/szt.
Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
18,47
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0341539560
12,70
zł/szt.
Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
12,70
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
W układzie chłodniczym samochodu PEUGEOT 308 II, podobnie jak ma to miejsce w większości współczesnych pojazdów spalinowych, występuje termostat, odpowiedzialny za kontrolę temperatury chłodzenia silnika i nie dopuszczanie do jego przegrzewania. Uszczelka termostatu ma za zadanie nie dopuścić do wycieku płynu chłodniczego w okolicy termostatu. Skutkiem takiego wycieku jest niekontrolowana zmiana ciśnienia płynu, przez co termostat nie będzie funkcjonował poprawnie.
Niesprawna uszczelka obudowy termostatu przepuszcza płyn chłodniczy, co może skutkować przegrzewaniem się silnika. W wielu przypadkach objawy związane z nieprawidłową temperaturą roboczą jednostki napędowej błędnie przypisywane są awarii samego termostatu. Aby zapobiec problemowi, warto regularnie sprawdzać optycznie stan uszczelki obudowy termostatu podczas standardowych czynności serwisowych samochodu PEUGEOT 308 II.
Uszczelkę termostatu należy wymienić na nową zawsze przy procedurze wymiany termostatu – niezależnie od tego, czy to jej stan spowodował zaobserwowaną usterkę układu chłodzenia czy nie. Warto wymienić ją także profilaktycznie, kiedy jej stan optyczny wskazuje na silne zużycie (obecność pęknięć na gumowej strukturze). Producent samochodu PEUGEOT 308 II nie zaleca stosowania podczas montażu termostatu dodatkowej masy uszczelniającej, a jedynie założenie nowej, ściśle dopasowanej do modelu uszczelki obudowy termostatu.