3 produkty
Wybierz auto
FESVWABB5F
Ciężar [kg]: 0.089
36,46
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
36,46
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
FASFT45643
Średnica 1/średnica 2 [mm]: 53,9/17,0
Szerokość [mm]: 37.5
Rozwiń więcej danych
114,93
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
114,93
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
FASFT45625
87,42
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
87,42
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Układ elektryczny samochodu VW PASSAT V (B5) nie może obejść się bez koła pasowego alternatora, które jest swego rodzaju łącznikiem pomiędzy alternatorem a kołem pasowym wału korbowego jednostki napędowej. Zadaniem koła pasowego alternatora do samochodu VW PASSAT V (B5) jest przekazywanie napędu do alternatora, którego praca pozwala na ładowanie akumulatora pojazdu.
Koło pasowe alternatora zużywa się w trakcie eksploatacji samochodu VW PASSAT V (B5). Zwykle sygnałem usterki układu ładowania akumulatora są kłopoty z rozruchem silnika lub niepokojące dźwięki dochodzące spod maski pojazdu. Bardzo często objawy generowane przez niesprawne koło pasowe alternatora błędnie kojarzone są z usterką samego alternatora. Objawy to np. spadek mocy alternatora lub pojawianie się kontrolki, sugerującej problemy z ładowaniem akumulatora na zegarach pojazdu.
W przypadku zużycia koła pasowego alternatora w samochodzie VW PASSAT V (B5) istotna jest przede wszystkim prawidłowa diagnostyka. Czasem niesprawność koła można stwierdzić bez jego demontażu. Zdarzają się sytuacje, w których jego oceny nie da się przeprowadzić gołym okiem. Wówczas konieczny może być demontaż koła pasowego. Zużyte koło pasowe alternatora w samochodzie VW PASSAT V (B5) należy wymienić na nowy element.