7 produktów
Wybierz auto
Średnica 1/średnica 2 [mm]: 55,9/17,0
Szerokość [mm]: 35
Rozwiń więcej danych
130,00
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 22.05
130,00
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
KAMRC098
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: Wymagane narzędzie specjalne do montażu
Dla numeru producenta: 06h 903 119 c, 920135, 1001135
89,70
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
89,70
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0445535027610
Ilość żeber: 6
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: Wymagane narzędzie specjalne do montażu
Rozwiń więcej danych
217,23
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
217,23
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0445535022210
Średnica 1/średnica 2 [mm]: 55,9/17,0
Szerokość [mm]: 35
Rozwiń więcej danych
82,93
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
82,93
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
GATOAP7208
256,03
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
256,03
zł/szt.
Darmowa dostawa
INA535034010
Ilość żeber: 6
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: Wymagane narzędzie specjalne do montażu
Rozwiń więcej danych
74,60
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
74,60
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
GATOAP7166
Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnego: Gat4955a
139,35
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 22.05
139,35
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
W trakcie jazdy obroty silnika samochodu AUDI Q7 II (4M) cyklicznie rosną i obniżają się w trakcie przyspieszania, hamowania oraz zmiany biegów. Przy sztywnym połączeniu alternatora z wałem korbowym swobodna praca prądnicy byłaby niemożliwa. Sprzęgło alternatora w samochodzie AUDI Q7 II (4M) pozwala wykorzystać pęd nabrany przy wysokich obrotach, dzięki czemu ich spadek nie hamuje pracy alternatora. W efekcie prądnica nie jest narażona na znaczne obciążenia powodowane zmianą obrotów silnika i wibracje generowane w trakcie pracy wału napędowego.
Sprzęgło alternatora do samochodu AUDI Q7 II (4M) uczestniczy w przenoszeniu napędu z wału korbowego silnika na alternator. Dzięki temu alternator, czyli prądnica prądu zmiennego, może swobodnie pracować pomimo obrotów silnika zmieniających się w trakcie jazdy. Ponadto konstrukcja sprzęgła ogranicza przenoszenie drgań na alternator, dzięki czemu zmniejsza ryzyko jego uszkodzenia. Jeżeli dojdzie do awarii sprzęgła alternatora, pozostałe elementy układu są znacznie bardziej obciążone. Praca prądnicy jest wówczas nieprawidłowa i może prowadzić do zniszczenia kolejnych podzespołów.
Jeżeli sprzęgło alternatora w samochodzie AUDI Q7 II (4M) ulegnie awarii, to w układzie napędu pasowego zaczynają powstawać naprężenia, które obciążają dodatkowo m.in. pasek klinowy, napinacz oraz łożysko. Zmiany prędkości wału korbowego są wówczas nieustannie przenoszone na wymienione podzespoły, co przyspiesza ich zużycie. W skrajnym przypadku może dojść podczas jazdy nawet do zerwania paska, co wiąże się z całkowitą utratą ładowania akumulatora i prowadzi do unieruchomienia pojazdu.
Objawy uszkodzenia sprzęgła alternatora to przede wszystkim nietypowe dźwięki towarzyszące pracy napędu pasowego w samochodzie AUDI Q7 II (4M). Samo sprzęgło wydaje wówczas hałas przypominający jednostajny szum. Jeżeli dojdzie przy tym do awarii innych podzespołów, to może pojawić się również pisk pochodzący z paska klinowego, a także stukot wywoływany pracą napinacza.
Podstawowy test sprzęgła alternatora można wykonać bez demontażu prądnicy. Wystarczy uruchomić jednostkę napędową, zwiększyć nieco obroty na biegu jałowym, a następnie wyłączyć silnik. Jeżeli z okolicy alternatora słychać wówczas niepokojące odgłosy, mogło dojść do uszkodzenia sprzęgiełka. Aby potwierdzić przypuszczenia, należy wymontować alternator z samochodu AUDI Q7 II (4M), odkręcić sprzęgło od alternatora oraz sprawdzić, czy jego zewnętrzna część może obracać się niezależnie od pierścienia wewnętrznego. W przypadku braku możliwości obrotu konieczna jest wymiana elementu na nowy.