24 produktów
Wybierz auto
Nr art: 03359XU358038351
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 0404GA75901
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 0445535005910
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 0445535019410
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: KAMRC030
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: GATOAP7034
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 0369VKM03301
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: ERRZN5396
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: SRLRS103910
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 0350588003
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: CONAP9023
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: 0510300095
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: 0510541120
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 0350588017
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 03359XU358038181
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 03359XU358038311
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 03359XU358039161
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 0350588002
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 0404GA75808
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: MAX300006
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
W trakcie jazdy obroty silnika samochodu FIAT ULYSSE I cyklicznie rosną i obniżają się w trakcie przyspieszania, hamowania oraz zmiany biegów. Przy sztywnym połączeniu alternatora z wałem korbowym swobodna praca prądnicy byłaby niemożliwa. Sprzęgło alternatora w samochodzie FIAT ULYSSE I pozwala wykorzystać pęd nabrany przy wysokich obrotach, dzięki czemu ich spadek nie hamuje pracy alternatora. W efekcie prądnica nie jest narażona na znaczne obciążenia powodowane zmianą obrotów silnika i wibracje generowane w trakcie pracy wału napędowego.
Sprzęgło alternatora do samochodu FIAT ULYSSE I uczestniczy w przenoszeniu napędu z wału korbowego silnika na alternator. Dzięki temu alternator, czyli prądnica prądu zmiennego, może swobodnie pracować pomimo obrotów silnika zmieniających się w trakcie jazdy. Ponadto konstrukcja sprzęgła ogranicza przenoszenie drgań na alternator, dzięki czemu zmniejsza ryzyko jego uszkodzenia. Jeżeli dojdzie do awarii sprzęgła alternatora, pozostałe elementy układu są znacznie bardziej obciążone. Praca prądnicy jest wówczas nieprawidłowa i może prowadzić do zniszczenia kolejnych podzespołów.
Jeżeli sprzęgło alternatora w samochodzie FIAT ULYSSE I ulegnie awarii, to w układzie napędu pasowego zaczynają powstawać naprężenia, które obciążają dodatkowo m.in. pasek klinowy, napinacz oraz łożysko. Zmiany prędkości wału korbowego są wówczas nieustannie przenoszone na wymienione podzespoły, co przyspiesza ich zużycie. W skrajnym przypadku może dojść podczas jazdy nawet do zerwania paska, co wiąże się z całkowitą utratą ładowania akumulatora i prowadzi do unieruchomienia pojazdu.
Objawy uszkodzenia sprzęgła alternatora to przede wszystkim nietypowe dźwięki towarzyszące pracy napędu pasowego w samochodzie FIAT ULYSSE I. Samo sprzęgło wydaje wówczas hałas przypominający jednostajny szum. Jeżeli dojdzie przy tym do awarii innych podzespołów, to może pojawić się również pisk pochodzący z paska klinowego, a także stukot wywoływany pracą napinacza.
Podstawowy test sprzęgła alternatora można wykonać bez demontażu prądnicy. Wystarczy uruchomić jednostkę napędową, zwiększyć nieco obroty na biegu jałowym, a następnie wyłączyć silnik. Jeżeli z okolicy alternatora słychać wówczas niepokojące odgłosy, mogło dojść do uszkodzenia sprzęgiełka. Aby potwierdzić przypuszczenia, należy wymontować alternator z samochodu FIAT ULYSSE I, odkręcić sprzęgło od alternatora oraz sprawdzić, czy jego zewnętrzna część może obracać się niezależnie od pierścienia wewnętrznego. W przypadku braku możliwości obrotu konieczna jest wymiana elementu na nowy.