5 produktów
Wybierz auto
ASH13003308
Średnica wewnętrzna [mm]: 17
Średnica zewnętrzna [mm]: 55
Rozwiń więcej danych
101,55
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
101,55
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
INA535035810
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: Wymagane narzędzie specjalne do montażu
Liczba rowków: 6
Rozwiń więcej danych
75,93
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
75,93
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0445535024710
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: Wymagane narzędzie specjalne do montażu
Uwzględnić informację serwisową: 1
Rozwiń więcej danych
129,59
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
129,59
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
GATOAP7218
214,42
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
214,42
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
BLUADM561302
Szerokość [mm]: 39.2
Ciężar [kg]: 0.397
Rozwiń więcej danych
144,06
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
144,06
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
W trakcie jazdy obroty silnika samochodu MAZDA CX-3 cyklicznie rosną i obniżają się w trakcie przyspieszania, hamowania oraz zmiany biegów. Przy sztywnym połączeniu alternatora z wałem korbowym swobodna praca prądnicy byłaby niemożliwa. Sprzęgło alternatora w samochodzie MAZDA CX-3 pozwala wykorzystać pęd nabrany przy wysokich obrotach, dzięki czemu ich spadek nie hamuje pracy alternatora. W efekcie prądnica nie jest narażona na znaczne obciążenia powodowane zmianą obrotów silnika i wibracje generowane w trakcie pracy wału napędowego.
Sprzęgło alternatora do samochodu MAZDA CX-3 uczestniczy w przenoszeniu napędu z wału korbowego silnika na alternator. Dzięki temu alternator, czyli prądnica prądu zmiennego, może swobodnie pracować pomimo obrotów silnika zmieniających się w trakcie jazdy. Ponadto konstrukcja sprzęgła ogranicza przenoszenie drgań na alternator, dzięki czemu zmniejsza ryzyko jego uszkodzenia. Jeżeli dojdzie do awarii sprzęgła alternatora, pozostałe elementy układu są znacznie bardziej obciążone. Praca prądnicy jest wówczas nieprawidłowa i może prowadzić do zniszczenia kolejnych podzespołów.
Jeżeli sprzęgło alternatora w samochodzie MAZDA CX-3 ulegnie awarii, to w układzie napędu pasowego zaczynają powstawać naprężenia, które obciążają dodatkowo m.in. pasek klinowy, napinacz oraz łożysko. Zmiany prędkości wału korbowego są wówczas nieustannie przenoszone na wymienione podzespoły, co przyspiesza ich zużycie. W skrajnym przypadku może dojść podczas jazdy nawet do zerwania paska, co wiąże się z całkowitą utratą ładowania akumulatora i prowadzi do unieruchomienia pojazdu.
Objawy uszkodzenia sprzęgła alternatora to przede wszystkim nietypowe dźwięki towarzyszące pracy napędu pasowego w samochodzie MAZDA CX-3. Samo sprzęgło wydaje wówczas hałas przypominający jednostajny szum. Jeżeli dojdzie przy tym do awarii innych podzespołów, to może pojawić się również pisk pochodzący z paska klinowego, a także stukot wywoływany pracą napinacza.
Podstawowy test sprzęgła alternatora można wykonać bez demontażu prądnicy. Wystarczy uruchomić jednostkę napędową, zwiększyć nieco obroty na biegu jałowym, a następnie wyłączyć silnik. Jeżeli z okolicy alternatora słychać wówczas niepokojące odgłosy, mogło dojść do uszkodzenia sprzęgiełka. Aby potwierdzić przypuszczenia, należy wymontować alternator z samochodu MAZDA CX-3, odkręcić sprzęgło od alternatora oraz sprawdzić, czy jego zewnętrzna część może obracać się niezależnie od pierścienia wewnętrznego. W przypadku braku możliwości obrotu konieczna jest wymiana elementu na nowy.