24 produktów
Wybierz auto
Nr art: NTYESAPL003
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: CONAP9035
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: CONAP9082
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: SRLRS106310
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: KAMRC043
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: KAMRC022
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: BOS1987945401
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: 0510300010
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: 0510300158
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: 040130029
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: GATOAP7039
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: 040133160
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 0445535006310
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 0365ALP2412
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: 0564AFP0054
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: ASPAFP0079
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: BGADC2204
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: GATOAP7113
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: BOS1987945418
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: 0445535015110
Dostawa na wtorek, 2 lipca
W trakcie jazdy obroty silnika samochodu OPEL TIGRA II cyklicznie rosną i obniżają się w trakcie przyspieszania, hamowania oraz zmiany biegów. Przy sztywnym połączeniu alternatora z wałem korbowym swobodna praca prądnicy byłaby niemożliwa. Sprzęgło alternatora w samochodzie OPEL TIGRA II pozwala wykorzystać pęd nabrany przy wysokich obrotach, dzięki czemu ich spadek nie hamuje pracy alternatora. W efekcie prądnica nie jest narażona na znaczne obciążenia powodowane zmianą obrotów silnika i wibracje generowane w trakcie pracy wału napędowego.
Sprzęgło alternatora do samochodu OPEL TIGRA II uczestniczy w przenoszeniu napędu z wału korbowego silnika na alternator. Dzięki temu alternator, czyli prądnica prądu zmiennego, może swobodnie pracować pomimo obrotów silnika zmieniających się w trakcie jazdy. Ponadto konstrukcja sprzęgła ogranicza przenoszenie drgań na alternator, dzięki czemu zmniejsza ryzyko jego uszkodzenia. Jeżeli dojdzie do awarii sprzęgła alternatora, pozostałe elementy układu są znacznie bardziej obciążone. Praca prądnicy jest wówczas nieprawidłowa i może prowadzić do zniszczenia kolejnych podzespołów.
Jeżeli sprzęgło alternatora w samochodzie OPEL TIGRA II ulegnie awarii, to w układzie napędu pasowego zaczynają powstawać naprężenia, które obciążają dodatkowo m.in. pasek klinowy, napinacz oraz łożysko. Zmiany prędkości wału korbowego są wówczas nieustannie przenoszone na wymienione podzespoły, co przyspiesza ich zużycie. W skrajnym przypadku może dojść podczas jazdy nawet do zerwania paska, co wiąże się z całkowitą utratą ładowania akumulatora i prowadzi do unieruchomienia pojazdu.
Objawy uszkodzenia sprzęgła alternatora to przede wszystkim nietypowe dźwięki towarzyszące pracy napędu pasowego w samochodzie OPEL TIGRA II. Samo sprzęgło wydaje wówczas hałas przypominający jednostajny szum. Jeżeli dojdzie przy tym do awarii innych podzespołów, to może pojawić się również pisk pochodzący z paska klinowego, a także stukot wywoływany pracą napinacza.
Podstawowy test sprzęgła alternatora można wykonać bez demontażu prądnicy. Wystarczy uruchomić jednostkę napędową, zwiększyć nieco obroty na biegu jałowym, a następnie wyłączyć silnik. Jeżeli z okolicy alternatora słychać wówczas niepokojące odgłosy, mogło dojść do uszkodzenia sprzęgiełka. Aby potwierdzić przypuszczenia, należy wymontować alternator z samochodu OPEL TIGRA II, odkręcić sprzęgło od alternatora oraz sprawdzić, czy jego zewnętrzna część może obracać się niezależnie od pierścienia wewnętrznego. W przypadku braku możliwości obrotu konieczna jest wymiana elementu na nowy.