46 produktów
Wybierz auto
Nr art: 0355AP9001
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: 0445535000110
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: 040115262
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: SKV11SKV003
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 03359XU358038041
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 0404GA75403
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 0404GA75405
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: GATOAP7013
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 0564AFP0004
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: 0350588035
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: SRLRS100110
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: YSPYSAP007
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: YSPYSAP003
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: ASPAFP0005INA
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: KAMRC003
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: 0350588001
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: 0564AFP0005
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: MEY1000531004
Dostawa na środę, 3 lipca
W trakcie jazdy obroty silnika samochodu VW GOLF IV cyklicznie rosną i obniżają się w trakcie przyspieszania, hamowania oraz zmiany biegów. Przy sztywnym połączeniu alternatora z wałem korbowym swobodna praca prądnicy byłaby niemożliwa. Sprzęgło alternatora w samochodzie VW GOLF IV pozwala wykorzystać pęd nabrany przy wysokich obrotach, dzięki czemu ich spadek nie hamuje pracy alternatora. W efekcie prądnica nie jest narażona na znaczne obciążenia powodowane zmianą obrotów silnika i wibracje generowane w trakcie pracy wału napędowego.
Sprzęgło alternatora do samochodu VW GOLF IV uczestniczy w przenoszeniu napędu z wału korbowego silnika na alternator. Dzięki temu alternator, czyli prądnica prądu zmiennego, może swobodnie pracować pomimo obrotów silnika zmieniających się w trakcie jazdy. Ponadto konstrukcja sprzęgła ogranicza przenoszenie drgań na alternator, dzięki czemu zmniejsza ryzyko jego uszkodzenia. Jeżeli dojdzie do awarii sprzęgła alternatora, pozostałe elementy układu są znacznie bardziej obciążone. Praca prądnicy jest wówczas nieprawidłowa i może prowadzić do zniszczenia kolejnych podzespołów.
Jeżeli sprzęgło alternatora w samochodzie VW GOLF IV ulegnie awarii, to w układzie napędu pasowego zaczynają powstawać naprężenia, które obciążają dodatkowo m.in. pasek klinowy, napinacz oraz łożysko. Zmiany prędkości wału korbowego są wówczas nieustannie przenoszone na wymienione podzespoły, co przyspiesza ich zużycie. W skrajnym przypadku może dojść podczas jazdy nawet do zerwania paska, co wiąże się z całkowitą utratą ładowania akumulatora i prowadzi do unieruchomienia pojazdu.
Objawy uszkodzenia sprzęgła alternatora to przede wszystkim nietypowe dźwięki towarzyszące pracy napędu pasowego w samochodzie VW GOLF IV. Samo sprzęgło wydaje wówczas hałas przypominający jednostajny szum. Jeżeli dojdzie przy tym do awarii innych podzespołów, to może pojawić się również pisk pochodzący z paska klinowego, a także stukot wywoływany pracą napinacza.
Podstawowy test sprzęgła alternatora można wykonać bez demontażu prądnicy. Wystarczy uruchomić jednostkę napędową, zwiększyć nieco obroty na biegu jałowym, a następnie wyłączyć silnik. Jeżeli z okolicy alternatora słychać wówczas niepokojące odgłosy, mogło dojść do uszkodzenia sprzęgiełka. Aby potwierdzić przypuszczenia, należy wymontować alternator z samochodu VW GOLF IV, odkręcić sprzęgło od alternatora oraz sprawdzić, czy jego zewnętrzna część może obracać się niezależnie od pierścienia wewnętrznego. W przypadku braku możliwości obrotu konieczna jest wymiana elementu na nowy.