Powiadom mnie o dostępności

Sprzęgła alternatora do VW PASSAT VIII (B8)

20 produktów

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

średnica 1/średnica 2 [mm]: 49,4/17,0, Szerokość [mm]: 40.2, Ilość żeber: 6, Artykuł uzupeł...
87,86 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Ciężar [kg]: 0.455, Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: wymagane narzędzie s...
124,74 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wymiar gwintu: M16X1,5, średnica wewnętrzna [mm]: 17, średnica zewnętrzna [mm]: 50, Długość 1...
64,50 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Ilość żeber: 6, Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: wymagane narzędzie spec...
245,90 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Liczba rowków: 6
96,46 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Długość opakowania [cm]: 11, Szerokość opakowania [cm]: 9, Wysokość opakowania [cm]: 6, dla n...
328,09 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: wymagane narzędzie specjalne do montażu, ...
144,33 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnego: GAT4955A
286,81 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnego: GAT4955A
233,13 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wysokość [mm]: 35, średnica zewnętrzna [mm]: 61, Koła pasowe: z kołem pasowym wielorowkowym, L...
98,95 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
średnica 1 [mm]: 55, Szerokość 1 [mm]: 40.25, Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniają...
127,48 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wymiar gwintu: M16X1,5, średnica wewnętrzna [mm]: 17, średnica zewnętrzna [mm]: 49.3, Długość...
71,14 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
średnica 1/średnica 2 [mm]: 56,0/17,0, Szerokość [mm]: 41.6, Ilość żeber: 6, Artykuł uzupeł...
86,53 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wymiar gwintu: M16x1,5, średnica wewnętrzna [mm]: 17, średnica zewnętrzna [mm]: 52.4, Długość...
141,26 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Ciężar [kg]: 0.662, Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: wymagane narzędzie s...
247,76 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnego: GAT4955A
110,75 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Ilość żeber: 6, Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: wymagane narzędzie spec...
223,89 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wymiar gwintu: M16X1,5, średnica wewnętrzna [mm]: 17, średnica zewnętrzna [mm]: 52.2, Długość...
197,32 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: wymagane narzędzie specjalne do montażu, ...
95,11 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wymiar gwintu: M16x1,5, średnica wewnętrzna [mm]: 17, średnica zewnętrzna [mm]: 49.4, Długość...
80,43 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do VW

Sprzęgło alternatora do samochodu VW PASSAT VIII (B8) zapewnia wydajną pracę prądnicy

W trakcie jazdy obroty silnika samochodu VW PASSAT VIII (B8) cyklicznie rosną i obniżają się w trakcie przyspieszania, hamowania oraz zmiany biegów. Przy sztywnym połączeniu alternatora z wałem korbowym swobodna praca prądnicy byłaby niemożliwa. Sprzęgło alternatora w samochodzie VW PASSAT VIII (B8) pozwala wykorzystać pęd nabrany przy wysokich obrotach, dzięki czemu ich spadek nie hamuje pracy alternatora. W efekcie prądnica nie jest narażona na znaczne obciążenia powodowane zmianą obrotów silnika i wibracje generowane w trakcie pracy wału napędowego.

Sprzęgło alternatora do samochodu VW PASSAT VIII (B8) uczestniczy w przenoszeniu napędu z wału korbowego silnika na alternator. Dzięki temu alternator, czyli prądnica prądu zmiennego, może swobodnie pracować pomimo obrotów silnika zmieniających się w trakcie jazdy. Ponadto konstrukcja sprzęgła ogranicza przenoszenie drgań na alternator, dzięki czemu zmniejsza ryzyko jego uszkodzenia. Jeżeli dojdzie do awarii sprzęgła alternatora, pozostałe elementy układu są znacznie bardziej obciążone. Praca prądnicy jest wówczas nieprawidłowa i może prowadzić do zniszczenia kolejnych podzespołów.

Awaria sprzęgła alternatora w samochodzie VW PASSAT VIII (B8) obciąża inne podzespoły napędu pasowego

Jeżeli sprzęgło alternatora w samochodzie VW PASSAT VIII (B8) ulegnie awarii, to w układzie napędu pasowego zaczynają powstawać naprężenia, które obciążają dodatkowo m.in. pasek klinowy, napinacz oraz łożysko. Zmiany prędkości wału korbowego są wówczas nieustannie przenoszone na wymienione podzespoły, co przyspiesza ich zużycie. W skrajnym przypadku może dojść podczas jazdy nawet do zerwania paska, co wiąże się z całkowitą utratą ładowania akumulatora i prowadzi do unieruchomienia pojazdu.

Jakie są objawy uszkodzenia sprzęgła alternatora w samochodzie VW PASSAT VIII (B8)?

Objawy uszkodzenia sprzęgła alternatora to przede wszystkim nietypowe dźwięki towarzyszące pracy napędu pasowego w samochodzie VW PASSAT VIII (B8). Samo sprzęgło wydaje wówczas hałas przypominający jednostajny szum. Jeżeli dojdzie przy tym do awarii innych podzespołów, to może pojawić się również pisk pochodzący z paska klinowego, a także stukot wywoływany pracą napinacza.

W jaki sposób sprawdzić, czy sprzęgło alternatora w samochodzie VW PASSAT VIII (B8) uległo awarii?

Podstawowy test sprzęgła alternatora można wykonać bez demontażu prądnicy. Wystarczy uruchomić jednostkę napędową, zwiększyć nieco obroty na biegu jałowym, a następnie wyłączyć silnik. Jeżeli z okolicy alternatora słychać wówczas niepokojące odgłosy, mogło dojść do uszkodzenia sprzęgiełka. Aby potwierdzić przypuszczenia, należy wymontować alternator z samochodu VW PASSAT VIII (B8), odkręcić sprzęgło od alternatora oraz sprawdzić, czy jego zewnętrzna część może obracać się niezależnie od pierścienia wewnętrznego. W przypadku braku możliwości obrotu konieczna jest wymiana elementu na nowy.