31 produktów
Wybierz auto
Nr art: SKV11SKV003
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 03359XU358038971
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 0404GA75403
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 0404GA75405
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: YSPYSAP050
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: GATOAP7095
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: YSPYSAP003
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 0369VKM03115
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: KAMRC146
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: KAMRC147
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 0350588096
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: CONAP9030
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: 0510300086
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: 0564AFP0076
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: 040126958
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: 0510541148
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: 0350588014
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 0350588008
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 042232926958
Dostawa na piątek, 28 czerwca
W trakcie jazdy obroty silnika samochodu VW TOUAREG I cyklicznie rosną i obniżają się w trakcie przyspieszania, hamowania oraz zmiany biegów. Przy sztywnym połączeniu alternatora z wałem korbowym swobodna praca prądnicy byłaby niemożliwa. Sprzęgło alternatora w samochodzie VW TOUAREG I pozwala wykorzystać pęd nabrany przy wysokich obrotach, dzięki czemu ich spadek nie hamuje pracy alternatora. W efekcie prądnica nie jest narażona na znaczne obciążenia powodowane zmianą obrotów silnika i wibracje generowane w trakcie pracy wału napędowego.
Sprzęgło alternatora do samochodu VW TOUAREG I uczestniczy w przenoszeniu napędu z wału korbowego silnika na alternator. Dzięki temu alternator, czyli prądnica prądu zmiennego, może swobodnie pracować pomimo obrotów silnika zmieniających się w trakcie jazdy. Ponadto konstrukcja sprzęgła ogranicza przenoszenie drgań na alternator, dzięki czemu zmniejsza ryzyko jego uszkodzenia. Jeżeli dojdzie do awarii sprzęgła alternatora, pozostałe elementy układu są znacznie bardziej obciążone. Praca prądnicy jest wówczas nieprawidłowa i może prowadzić do zniszczenia kolejnych podzespołów.
Jeżeli sprzęgło alternatora w samochodzie VW TOUAREG I ulegnie awarii, to w układzie napędu pasowego zaczynają powstawać naprężenia, które obciążają dodatkowo m.in. pasek klinowy, napinacz oraz łożysko. Zmiany prędkości wału korbowego są wówczas nieustannie przenoszone na wymienione podzespoły, co przyspiesza ich zużycie. W skrajnym przypadku może dojść podczas jazdy nawet do zerwania paska, co wiąże się z całkowitą utratą ładowania akumulatora i prowadzi do unieruchomienia pojazdu.
Objawy uszkodzenia sprzęgła alternatora to przede wszystkim nietypowe dźwięki towarzyszące pracy napędu pasowego w samochodzie VW TOUAREG I. Samo sprzęgło wydaje wówczas hałas przypominający jednostajny szum. Jeżeli dojdzie przy tym do awarii innych podzespołów, to może pojawić się również pisk pochodzący z paska klinowego, a także stukot wywoływany pracą napinacza.
Podstawowy test sprzęgła alternatora można wykonać bez demontażu prądnicy. Wystarczy uruchomić jednostkę napędową, zwiększyć nieco obroty na biegu jałowym, a następnie wyłączyć silnik. Jeżeli z okolicy alternatora słychać wówczas niepokojące odgłosy, mogło dojść do uszkodzenia sprzęgiełka. Aby potwierdzić przypuszczenia, należy wymontować alternator z samochodu VW TOUAREG I, odkręcić sprzęgło od alternatora oraz sprawdzić, czy jego zewnętrzna część może obracać się niezależnie od pierścienia wewnętrznego. W przypadku braku możliwości obrotu konieczna jest wymiana elementu na nowy.