12 produktów
Wybierz auto
0564AFP0033
Wymiar gwintu: M16x1,5
Średnica wewnętrzna [mm]: 17
Rozwiń więcej danych
61,56
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
61,56
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
ASPAFP0097LITENS
Wymiar gwintu: M16x1,5
Średnica wewnętrzna [mm]: 17
Rozwiń więcej danych
191,99
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
191,99
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
ASPAFP0097
Wymiar gwintu: M16x1,5
Średnica wewnętrzna [mm]: 17
Rozwiń więcej danych
106,61
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
106,61
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Średnica 1/średnica 2 [mm]: 55,0/17,0
Szerokość [mm]: 36.6
Rozwiń więcej danych
119,55
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
119,55
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
GATOAP7090
Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnego: Gat4955a
114,60
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
114,60
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
03359XU358038521
Ograniczenia producenta: Bosch, valeo
Wymiar gwintu: M16x1,5
Rozwiń więcej danych
113,70
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
113,70
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
ASPAFP0033INA
Wymiar gwintu: M16x1,5
Średnica wewnętrzna [mm]: 17
Rozwiń więcej danych
76,74
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
76,74
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
GATOAP7212
Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnego: Gat4955a
233,13
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
233,13
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0445535015510
Średnica 1/średnica 2 [mm]: 49,4/17,0
Szerokość [mm]: 34.6
Rozwiń więcej danych
76,49
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
76,49
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0350588018
Kształt łba sruby / nakrętki: Torx
Kierunek obrotów: Zgodnie z ruchem wskazówek zegara
Rozwiń więcej danych
81,24
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
81,24
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Średnica 1/średnica 2 [mm]: 49,4/17,0
Szerokość [mm]: 34.6
Rozwiń więcej danych
63,60
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
63,60
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0350588016
Kształt łba sruby / nakrętki: Torx
Kierunek obrotów: Zgodnie z ruchem wskazówek zegara
Rozwiń więcej danych
93,96
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
93,96
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
W trakcie jazdy obroty silnika samochodu VW UP cyklicznie rosną i obniżają się w trakcie przyspieszania, hamowania oraz zmiany biegów. Przy sztywnym połączeniu alternatora z wałem korbowym swobodna praca prądnicy byłaby niemożliwa. Sprzęgło alternatora w samochodzie VW UP pozwala wykorzystać pęd nabrany przy wysokich obrotach, dzięki czemu ich spadek nie hamuje pracy alternatora. W efekcie prądnica nie jest narażona na znaczne obciążenia powodowane zmianą obrotów silnika i wibracje generowane w trakcie pracy wału napędowego.
Sprzęgło alternatora do samochodu VW UP uczestniczy w przenoszeniu napędu z wału korbowego silnika na alternator. Dzięki temu alternator, czyli prądnica prądu zmiennego, może swobodnie pracować pomimo obrotów silnika zmieniających się w trakcie jazdy. Ponadto konstrukcja sprzęgła ogranicza przenoszenie drgań na alternator, dzięki czemu zmniejsza ryzyko jego uszkodzenia. Jeżeli dojdzie do awarii sprzęgła alternatora, pozostałe elementy układu są znacznie bardziej obciążone. Praca prądnicy jest wówczas nieprawidłowa i może prowadzić do zniszczenia kolejnych podzespołów.
Jeżeli sprzęgło alternatora w samochodzie VW UP ulegnie awarii, to w układzie napędu pasowego zaczynają powstawać naprężenia, które obciążają dodatkowo m.in. pasek klinowy, napinacz oraz łożysko. Zmiany prędkości wału korbowego są wówczas nieustannie przenoszone na wymienione podzespoły, co przyspiesza ich zużycie. W skrajnym przypadku może dojść podczas jazdy nawet do zerwania paska, co wiąże się z całkowitą utratą ładowania akumulatora i prowadzi do unieruchomienia pojazdu.
Objawy uszkodzenia sprzęgła alternatora to przede wszystkim nietypowe dźwięki towarzyszące pracy napędu pasowego w samochodzie VW UP. Samo sprzęgło wydaje wówczas hałas przypominający jednostajny szum. Jeżeli dojdzie przy tym do awarii innych podzespołów, to może pojawić się również pisk pochodzący z paska klinowego, a także stukot wywoływany pracą napinacza.
Podstawowy test sprzęgła alternatora można wykonać bez demontażu prądnicy. Wystarczy uruchomić jednostkę napędową, zwiększyć nieco obroty na biegu jałowym, a następnie wyłączyć silnik. Jeżeli z okolicy alternatora słychać wówczas niepokojące odgłosy, mogło dojść do uszkodzenia sprzęgiełka. Aby potwierdzić przypuszczenia, należy wymontować alternator z samochodu VW UP, odkręcić sprzęgło od alternatora oraz sprawdzić, czy jego zewnętrzna część może obracać się niezależnie od pierścienia wewnętrznego. W przypadku braku możliwości obrotu konieczna jest wymiana elementu na nowy.