7 produktów
Wybierz auto
SKV03SKV277
93,61
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 20.06
93,61
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
TOP623901
Ilość biegunów: 3
Cewka zapłonowa: Wtykowa cewka zapłonowa
Rozwiń więcej danych
100,61
zł/szt.
Kraków: pon. 23.06
U ciebie: pon. 23.06
100,61
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
KAM7120147
Ilość biegunów: 3
Ilość otworów wlotowych/wylotowych: 1
Rozwiń więcej danych
67,22
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 20.06
67,22
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
FEB176127
Ciężar [kg]: 0.25
Ilość połączeń: 3
Rozwiń więcej danych
144,80
zł/szt.
Kraków: pon. 23.06
U ciebie: pon. 23.06
144,80
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
DELGN1088212B1
116,95
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 20.06
116,95
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
FAC96532
Rezystancja [ohm]: 0.45
82,80
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 20.06
82,80
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HEL5DA358168041
Napięcie [v]: 14
Rezystancja [ohm]: 0.5
Rozwiń więcej danych
122,79
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 20.06
122,79
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Zadaniem cewki zapłonowej jest przetwarzanie prądu o niskim napięciu, w prąd o wysokim napięciu. Po skumulowaniu wystarczającej dawki energii cewka wysyła impuls elektryczny do świec zapłonowych, co powoduje zapłon mieszanki paliwowo-powietrznej a w efekcie umożliwia pracę silnika benzynowego.
Cewka zapłonowa jest zbudowana z dwóch uzwojeń elektrycznych – pierwotnego oraz wtórnego. Uzwojenia są nawinięte na żelazny rdzeń cewki. Prąd z akumulatora jest dostarczany do uzwojenia pierwotnego, wówczas we wnętrzu cewki jest wytwarzane pole elektromagnetyczne. Obwód zostaje zamknięty, co powoduje zjawisko indukcji. Pole elektromagnetyczne zostaje załamane, wytwarzając przy tym prąd o wysokim napięciu, który jest przekazywany do uzwojenia wtórnego. Uzwojenie wtórne zwielokrotnia napięcie, które dalej trafia do świecy i umożliwia jej wytworzenie iskry.
Cewka zapłonowa do samochodu BMW 3 G20 jest narażona na uszkodzenie przez kontakt z wilgocią, a także wskutek błędów popełnionych podczas montażu. Zużyte świece oraz przewody rozruchowe mocno obciążają cewkę zapłonową, przez co może dojść do jej przedwczesnego zużycia. Uszkodzona cewka zapłonowa w samochodzie BMW 3 G20 objawia się m.in.: