44 produktów
Wybierz auto
Nr art: CHABAE403C245
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 034549086
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 0400060717029012
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: BRE20553
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: 0396GN1049212B1
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 03355DA193175761
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 0479304321
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: MET0880457
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: MEA25171
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: 03540986221043
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: NTYECZAR005
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: NTYECZAR009
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: 036720492
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: SKV03SKV207
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: ASHBO0231JM
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: ASHBO0202JM
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: FAE80340
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: FEB171885
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 036711899
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: 0400060717195012
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Zadaniem cewki zapłonowej jest przetwarzanie prądu o niskim napięciu, w prąd o wysokim napięciu. Po skumulowaniu wystarczającej dawki energii cewka wysyła impuls elektryczny do świec zapłonowych, co powoduje zapłon mieszanki paliwowo-powietrznej a w efekcie umożliwia pracę silnika benzynowego.
Cewka zapłonowa jest zbudowana z dwóch uzwojeń elektrycznych – pierwotnego oraz wtórnego. Uzwojenia są nawinięte na żelazny rdzeń cewki. Prąd z akumulatora jest dostarczany do uzwojenia pierwotnego, wówczas we wnętrzu cewki jest wytwarzane pole elektromagnetyczne. Obwód zostaje zamknięty, co powoduje zjawisko indukcji. Pole elektromagnetyczne zostaje załamane, wytwarzając przy tym prąd o wysokim napięciu, który jest przekazywany do uzwojenia wtórnego. Uzwojenie wtórne zwielokrotnia napięcie, które dalej trafia do świecy i umożliwia jej wytworzenie iskry.
Cewka zapłonowa do samochodu FIAT PANDA III jest narażona na uszkodzenie przez kontakt z wilgocią, a także wskutek błędów popełnionych podczas montażu. Zużyte świece oraz przewody rozruchowe mocno obciążają cewkę zapłonową, przez co może dojść do jej przedwczesnego zużycia. Uszkodzona cewka zapłonowa w samochodzie FIAT PANDA III objawia się m.in.: