Powiadom mnie o dostępności

Szczotki rozrusznika do PEUGEOT 508 I

4 produkty

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Długość [mm]: 18, Wysokość [mm]: 11, Długość przewodu [mm]: 36, Napięcie robocze [V]: 12, G...
19,38 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Długość [mm]: 14, Wysokość [mm]: 11, Długość przewodu [mm]: 49, Napięcie robocze [V]: 12, G...
17,47 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Grubość [mm]: 7, Długość [mm]: 13.9, Wysokość [mm]: 14, Długość przewodu [mm]: 35, 55, Nap...
13,46 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Grubość [mm]: 7, Długość [mm]: 15.7, Wysokość [mm]: 20, Długość przewodu [mm]: 27, Napięc...
17,86 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do PEUGEOT

Szczotki rozrusznika w samochodzie PEUGEOT 508 I – jaką funkcję pełnią?

Rozrusznik samochodu PEUGEOT 508 I posiada wirnik, do którego musi być dostarczana energia elektryczna. Jej transport jest realizowany za sprawą standardowego rozwiązania, a mianowicie poprzez komutator i dolegające do niego szczotki. Komutator jest miedzianym pierścieniem połączonym z uzwojeniami wirnika, a szczotki są wykonane ze specjalnego stopu miedzi z różnymi domieszkami (redukującymi tarcie pomiędzy szczotkami i komutatorem).

Objawy awarii szczotek rozrusznika w samochodzie PEUGEOT 508 I

Szczotki rozrusznika, zastosowane w samochodzie PEUGEOT 508 I są trwałe, jednak po wielu tysiącach kilometrów, za sprawą tarcia o komutator, może dojść do ich zużycia. Nie dolegają wówczas do komutatora, przez co do rozrusznika nie dochodzi napięcie. Objawem zużycia szczotek alternatora, który może zostać zauważony przez kierowcę, jest pojedyncze stuknięcie po nieudanej próbie uruchomienia silnika. Kiedy szczotki nie są jeszcze całkowicie zużyte, lecz ich stan jest już zły, rozrusznik może kręcić zbyt wolno, nie mogąc rozpędzić się do właściwej prędkości, umożliwiającej uruchomienie silnika lub rozpędzając się z pewnym opóźnieniem.

PEUGEOT 508 I – wymiana szczotek rozrusznika

Zużyte szczotki rozrusznika należy wymienić na nowe. W przypadku samochodu PEUGEOT 508 I wymaga to częściowego rozebrania rozrusznika, odkręcenia blaszek, które mocują przewody doprowadzające prąd do rozrusznika, zdemontowania starych szczotek i zastąpienia ich nowymi. Następnie należy ponownie przykręcić blaszki z przewodami. Operację najlepiej wykonywać po uprzednim wyjęciu akumulatora z układu elektrycznego pojazdu.

Szczotkotrzymacz do auta PEUGEOT 508 I – dla pewnej pracy szczotek

Szczotkotrzymacz utrzymuje pracujące szczotki we właściwej pozycji. Ponadto szczotkotrzymacz do rozrusznika samochodu PEUGEOT 508 I zabezpiecza szczotki przed zniszczeniem wskutek działania wilgoci lub nadmiernych wibracji. Wymiana szczotkotrzymacza może być niezbędna wraz ze szczotkami – przez zużyte szczotki może dojść do stopienia szczotkotrzymacza z powodu zbyt wysokiej temperatury, na którą jest wówczas narażony szczotkotrzymacz.