6 produktów
Wybierz auto
GHAGH469955V
Strona zabudowy: Oś tylna, oś tylna strona lewa, z lewej
Parzyste numery artykułów: Gh-469955h
78,22
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
78,22
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYHZTVW001A
Strona zabudowy: Oś tylna strona lewa
Ciężar brutto [kg]: 1.045
77,31
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
77,31
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
GHAGH469955H
Strona zabudowy: Oś tylna, oś tylna strona prawa, z prawej
Parzyste numery artykułów: Gh-469955v
78,22
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
78,22
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYHZTVW000A
Strona zabudowy: Oś tylna strona lewa
Ciężar brutto [kg]: 1.045
77,31
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
77,31
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
ATE11023007831
System hamulcowy: Ate
Zdjęcie producenta: 1
455,95
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
455,95
zł/szt.
Darmowa dostawa
VIJ66151578301
119,13
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
119,13
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
W standardowych układach hamulców tarczowych, stosowanych m.in. w samochodzie AUDI TT II (8J), jarzmo zacisku hamulcowego odpowiada za umożliwienie precyzyjnego zamocowania zacisków i klocków hamulcowych. Sprawne jarzmo jest niezbędne do zapewnienia równomiernego docisku klocków hamulcowych do tarczy w momencie wciśnięcia pedału hamulca przez kierowcę samochodu.
W większości egzemplarzy samochodu AUDI TT II (8J) jarzmo zacisku jest podzespołem trwałym, jednak trudne warunki eksploatacji (silne nagrzewanie elementów układu, kontakt z wodą i zabrudzeniami) mogą spowodować korozję, prowadzącą do degradacji materiału, z którego wykonane jest jarzmo. Z czasem może dojść do blokowania się tulejek jarzma, które wpływa na niewłaściwy docisk, czyli obniżenie skuteczności hamowania.
Jeżeli w samochodzie AUDI TT II (8J) dochodzi do opisanych wyżej problemów lub oględziny, wykonane po zdemontowaniu koła i elementów współpracujących układu hamulcowego, wskazują na silne zużycie jarzma, warto wymienić ten element na nowy. Zużycie jarzma zacisku hamulcowego w jednym z kół jest sygnałem świadczącym o konieczności weryfikacji stanu jarzm w pozostałych kołach. Jarzma warto wymieniać parami na kołach tej samej osi. Wymiana tylko jednego elementu może skutkować niewłaściwym rozdziałem siły hamowania pomiędzy koła tej samej osi, co ma wydatny wpływ na bezpieczeństwo jazdy.