10 produktów
Wybierz auto
0429BDA901
Ograniczenia producenta: Trw
Grubość tarczy hamulcowej [mm]: 10
178,48
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
178,48
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYHZTBM049A
Strona zabudowy: Tylna oś po obydwu stronach
Dla grubosci tarczy hamulcowej [mm]: 10
Rozwiń więcej danych
161,78
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
161,78
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYHZPBM035A
Strona zabudowy: Oś przednia po obydwu stronach
Numer seryjny: Hzp-bm-035a
149,94
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
149,94
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYHZTBM048A
Strona zabudowy: Tylna oś po obydwu stronach
System hamulcowy: Lucas/trw
Rozwiń więcej danych
177,23
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
177,23
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0429BDA608
Ograniczenia producenta: Trw
189,28
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
189,28
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
ATE11817007551
System hamulcowy: Ate
Zdjęcie producenta: 1
349,56
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
349,56
zł/szt.
Darmowa dostawa
0429BDA900
Ograniczenia producenta: Trw
Grubość tarczy hamulcowej [mm]: 10
187,91
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
187,91
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYHZPBM034A
Strona zabudowy: Oś przednia po obydwu stronach
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: Ze śrubami
Rozwiń więcej danych
130,85
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
130,85
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYHZTBM016A
73,59
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
73,59
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0429BDA609
Ograniczenia producenta: Trw
230,24
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
230,24
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
W standardowych układach hamulców tarczowych, stosowanych m.in. w samochodzie BMW 1 E81/E82/E87/E88, jarzmo zacisku hamulcowego odpowiada za umożliwienie precyzyjnego zamocowania zacisków i klocków hamulcowych. Sprawne jarzmo jest niezbędne do zapewnienia równomiernego docisku klocków hamulcowych do tarczy w momencie wciśnięcia pedału hamulca przez kierowcę samochodu.
W większości egzemplarzy samochodu BMW 1 E81/E82/E87/E88 jarzmo zacisku jest podzespołem trwałym, jednak trudne warunki eksploatacji (silne nagrzewanie elementów układu, kontakt z wodą i zabrudzeniami) mogą spowodować korozję, prowadzącą do degradacji materiału, z którego wykonane jest jarzmo. Z czasem może dojść do blokowania się tulejek jarzma, które wpływa na niewłaściwy docisk, czyli obniżenie skuteczności hamowania.
Jeżeli w samochodzie BMW 1 E81/E82/E87/E88 dochodzi do opisanych wyżej problemów lub oględziny, wykonane po zdemontowaniu koła i elementów współpracujących układu hamulcowego, wskazują na silne zużycie jarzma, warto wymienić ten element na nowy. Zużycie jarzma zacisku hamulcowego w jednym z kół jest sygnałem świadczącym o konieczności weryfikacji stanu jarzm w pozostałych kołach. Jarzma warto wymieniać parami na kołach tej samej osi. Wymiana tylko jednego elementu może skutkować niewłaściwym rozdziałem siły hamowania pomiędzy koła tej samej osi, co ma wydatny wpływ na bezpieczeństwo jazdy.